فروش و مراودات نفتی پس از برجام روان‌تر شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پس از برجام فضای اقتصادی روان شد، هم اکنون نفت فروخته می‌شود، مراودات نفتی، کشتیرانی و بیمه‌ها راه افتاده، فروش محصولات پتروشیمی و صنایع دیگر برای تولیدکننده روان‌تر شده است.

به گزارش شانا، علی لاریجانی شامگاه شنبه (11 آذرماه) در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که به مناسبت روز مجلس از شبکه یک سیما پخش شد، به بیان برخی مسائل سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی پرداخت و با تاکید بر اهمیت موضوع صادرات در بهبود وضع اقتصادی کشور گفت: باید روی صادرات و جذب سرمایه جدی کار کنیم، شرایط کشور و مقررات آن برای این موضوع آماده نیست، از این رو در قانون‌گذاری برای رفع موانع تولید باید فعال‌تر بود.

وی افزود: همسو با حمایت از صادرات پیشنهاد دادیم قانونی مستقل از بودجه و دائمی تصویب شود تا منبع روشن و پایدار برای مشوق صادراتی باشد، هم اکنون در بودجه ردیفی برای مشوق‌های صادراتی وجود دارد.

لاریجانی درباره اجرای توافق هسته‌ای تصریح کرد: ایران در برجام با دقت عمل رفتار و راهی را انتخاب کرد که شرایط خاصی وجود داشت، ایرانی که اقتدار، سابقه تمدنی، نسل جدید فعال و منابع خوبی دارد در تنگنای اقتصادی قرار گرفته بود و در آن شرایط تصمیم درستی گرفته شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پس از برجام، فضای اقتصادی روان شد، هم اکنون نفت فروخته می‌شود، مراودات نفتی، کشتیرانی و بیمه‌ها راه افتاده است، پتروشیمی و صنایع دیگر برای تولیدکننده روان‌تر شده، هرچند معتقدیم همه مشکلات حل نشده، اما خیلی از آنها برطرف شده است.

وی در ادامه مسئله آلودگی هوا را موضوع اساسی کشور دانست و گفت: آسیب‌هایی در این زمینه داریم که ریشه‌دار است، به تازگی قانون جامعی برای هوای پاک تصویب شد که همه دستگاه‌ها برای اجرای آن باید همکاری کنند، برای مثال تعداد موتورسیکلت‌ها زیاد است که 6 برابر اتومبیل‌ها عنوان شده، بنابراین باید به سمت برقی شدن آنها حرکت کنیم.

لاریجانی افزود: استانداردهای تولید باید سختگیرانه‌تر باشد که در قوانین جدید به آن رسیدگی شده، البته نمی‌گوییم به اندازه خودروهای کشورهای دیگر کیفیت دارند، اما باید افزایش یابد و استانداردها رعایت شود که تمامی این موارد در قانون هوای پاک دیده شده و اگر درست اجرا شود شرایط بهتری در بخش هوا ایجاد خواهد شد.

کد خبر 280010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =