۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
  • کد خبر: 280013
شرکت ملی گاز ایران افتخار دولت است

رئیس‌ جمهوری در مراسم آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به نیروگاه چابهار، گفت: شرکت ملی گاز ایران در دولت یازدهم یکی از افتخارهای ما بود که موفق شد ۹ هزار روستا را گازرسانی کند و در دولت دوازدهم نیز این امر ادامه خواهد داشت.

به گزارش شانا، حمیدرضا عراقی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، روز شنبه (11 آذرماه) در مراسم آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به نیروگاه چابهار از طریق ویدئوکنفرانس، با تبریک به رئیس‌ جمهوری به مناسبت میلاد نبی اکرم (ص) و هفته وحدت، ضمن ارائه عملکرد این شرکت به رئیس‌ جمهوری، گفت: قبل از هر سخنی، از حمایت‌های بی‌دریغ شخص جنابعالی به‌ویژه در خصوص دستور به بانک مرکزی مبنی بر ارائه وام کم‌بهره به مردم زاهدان برای لوله‌کشی داخل منازل که کار بسیار ارزشمندی است، تشکر می‌کنم.

وی با بیان این‌که از افتتاح طرح گازرسانی سال گذشته تا به امروز در زاهدان، حدود ۱۰ هزار مشترک ظرفیت اشتراک‌پذیری در استان سیستان و بلوچستان ایجاد شده است، افزود: تاکنون از این تعداد، ۳۴۰۰ نفر مشترک شده‌اند و این در حالی است که در سال آینده، حدود ۲۸۰ کیلومتر به صورت EPC و نیز حدود ۵۰۰ کیلومتر نیز با کمک جذب سرمایه‌ خارجی در زاهدان کار گازرسانی انجام می‌شود و این امر بدین معناست که کاری که در عرض ۵ سال در استان‌های دیگر انجام شده، ما قصد داریم در شهر زاهدان در 2 سال تمام کنیم.

عراقی ادامه داد: خط ایرانشهر به چابهار با حدود 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌ آغاز، پیمانکار انتخاب و حدود ۳۰ کیلومتر آن نیز اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: طراحی خط زاهدان- زابل با سرمایه‌ای معادل هزار میلیارد تومان انجام شده و طراحی خط زاهدان- خاش نیز در حال اجراست که سال آینده آغاز می‌شود، اما با توجه به این‌که اجرای خط انتقال زمان‌بر است، با توجه به دستور رئیس جمهوری مبنی بر گازرسانی سریع به زاهدان، این کار از طریق CNG انجام شده و زمستان سال آینده، مردم زابل از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به آموزش نیروی انسانی بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی شرکت، عنوان کرد: بر این اساس، ۵۰۰ نفر از این نیروها آموزش دیده‌ و از آنها برای لوله‌کشی داخلی و نیز کار با پیمانکاران زاهدان استفاده می‌شود.

عراقی در باره پروژه نیروگاه چابهار نیز گفت: پروژه نیروگاه چابهار که بسیار هم مهم است با سرمایه‌ ۲۰۰ میلیون دلاری از سوی 2 پیمانکار ایرانی، پارس کمپرسور و یک شرکت چینی آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: با این اتفاق، حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تریلی در روز CNG از ایرانشهر به نیروگاه چابهار منتقل و 2 میلیون لیتر در روز نیز در مصرف فرآورده‌های نفتی صرفه‌جویی می‌شود.

شرکت ملی گاز ایران، افتخار دولت است

در ادامه این مراسم، دکتر حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری با تشکر از وزارت نفت و به‌ویژه شرکت ملی گاز ایران، گفت: این شرکت در دولت یازدهم یکی از افتخارهای ما بود که موفق شد ۹ هزار روستا را گازرسانی کند و در دولت دوازدهم نیز این امر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: کار گازرسانی به شهرها و روستاها در دولت دوازدهم به اتمام می‌رسد و در مجموع ۹۶ درصد جمعیت کشور از گاز استفاده خواهند کرد، در واقع، کار بسیار عظیمی انجام شده و در عین حال، کار عظیم‌تری نیز در پیش رو داریم که انجام خواهد شد.

روحانی با ابراز خرسندی نسبت به وامی که قرار است برای کمک به لوله‌کشی گاز داخل منازل در اختیار زاهدانی‌ها قرار داده شود، تصریح کرد: این امر تحول بزرگی را برای محیط زیست و رفاه حال مردم ایجاد می‌کند، زیرا در کنار گاز، پیشرفت صنایع دیگر را نیز شاهد خواهیم بود و به دنبال آن، زاهدان یک تحول صنعتی بزرگ خواهد داشت.

رئیس جمهوری عنوان کرد: به مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت اعلام می‌کنم که به مردم زابل قول دادیم که سال آینده، آنها گاز خواهند داشت، هرچند که لوله‌کشی گاز سال آینده تکمیل نمی‌شود، اما از طریق CNG گاز به مردم خواهد رسید و بنابراین سال آینده مردم زابل در زمستان، از نعمت گاز استفاده خواهند کرد.

کد خبر 280013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =