قیمت نفت به جایگاه خود باز می‌گردد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که پیش بینی شده که تا پایان 2018 قیمت نفت بین حداقل 50 تا حداکثر 70 دلار تثبیت شود، گفت: قیمت نفت در آینده به جایگاه خود باز می‌گردد.

به گزارش شانا، قاسم ساعدی به نشست اخیر سران سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اشاره کرد و گفت: در این نشست کشورها با تمدید کاهش سقف تولید موافقت کردند، کشورهای غیراوپک نیز همانند روسیه بر این تمدید متعهد شدند تا عرضه نفت در بازار جهانی در چارچوب سیاست‌های بازار جهانی نفت و تصمیم‌های اوپک انجام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که هم اکنون مازاد عرضه در بازار نفت وجود دارد، افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان سال 2018 این مازاد کاهش یابد و اثرات منفی سیاست‌های آمریکا و ترامپ که ذخایر نفت آمریکا را به فروش گذاشته بود و همچنین افزایش تولید نفت لیبی و برخی کشورها که نظم بازار نفت را به هم ریخته بودند از بین برود.

ساعدی با بیان این‌که پیش بینی شده که تا پایان سال 2018 قیمت هر بشکه نفت بین حداقل 50 تا حداکثر 70 دلار تثبیت شود که امیدواریم همانند سال 2017 این اتفاق رخ دهد، تصریح کرد: عرضه و تقاضا در بازار نفت باید به گونه‌ای تنظیم شود که قیمت نفت جایگاه خود را پیدا کند، بر اساس پیش بینی‌ها اگر اعضا به تعهدات خود پایبند باشند قیمت نفت به زیر 50 دلار سقوط نمی‎کند.

کد خبر 280019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =