۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
  • کد خبر: 280028
بازار نفت دچار بحران جدیدی نخواهد شد

مدیر عامل شرکت لوک اویل روسیه اعلام کرد با توجه به وضع مناسب تقاضا و کارآیی توافق جهانی کاهش تولید نفت، بازار نفت دچار بحران جدیدی نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از وین، واگیت الکپروف، مدیر عامل شرکت لوک اویل روسیه، اعلام کرد با توجه وضع مناسب تقاضا و کارآیی توافق جهانی کاهش تولید، بازار نفت بر خلاف دهه گذشته دچار سقوط ناگهانی نخواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد انتظار دارد تقاضای روزانه نفت جهان در سال آینده میلادی یک میلیون و 800 هزار بشکه افزایش داشته باشد.

مدیر عامل لوک اویل گفت: ما همچنان با ذخیره سازی مازاد نفت در جهان رو به رو هستیم و اقدام جمعی اوپک و غیر اوپک می‌تواند به کاهش آن کمک کند.

الکپروف افزود: اوپک و غیر اوپک برای نخستین بار سازوکاری ایجاد کرده‌اند که واقعاً بخش عمده‎ای از عرضه نفت جهان را در بر می‌گیرد.

توافق جهانی کاهش تولید نفت کمک کرده است قیمت نفت از حدود 27 دلار در ماه ژانویه سال 2016 میلادی به حدود 60 دلار در هفته‌های اخیر برسد. در دهه گذشته میلادی، قیمت شاخص نفت خام برنت تا حدود 147 دلار پیش رفته بود، اما پس از آن دچار سقوط شد.

الکپروف اعلام کرد اگر بازار نفت دوباره دچار جهش بیش از حد قیمت شود، اوپک و شریکان آن تولید خود را افزایش می‌دهند و توازن را به بازار بر می‌گردانند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که بازار نفت دوباره دچار عرضه بیش از حد نشود زیرا تولیدکنندگان نفت غیر اوپک، به ویژه شرکت‌های آمریکایی، این بار همراهی بیشتری برای تثبیت بازار از خود بروز می‌دهند.

مدیر عامل لوک اویل گفت: برای نخستین بار، از سوی کسانی که در توافق حضور ندارند، هیچ انتقاد تندی نمی‌شنویم؛ همه از راهکارهای تثبیت کننده بازار حمایت می‌کنند.

الکپروف گفت: همه تولیدکنندگان خویشتنداری نشان می‌دهند؛ همه خواهان ثبات بازار هستند و دنبال جهش سفته بازانه قیمت‌ها نیستند.

وی همچنین اعلام کرد امیدوار است که قیمت نفت در بازه کنونی 60 تا 65 دلار برای هر بشکه باقی بماند.

کد خبر 280028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =