۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
  • کد خبر: 280034
نفتکش ایرانی 5 ماهیگیر سریلانکایی را نجات داد

یک فروند کشتی غول‎پیکر شرکت ملی نفتکش ایران موفق به نجات سرنشینان یک قایق ماهیگیری واژگون شده در آب‎های اقیانوس هند شد.

به گزارش شانا، به نقل از شرکت ملی نفتکش ایران، یک فروند کشتی غولپیکر شرکت ملی نفتکش ایران جمعه گذشته (10 آذر 96) هنگامی که درحال عبور از آبهای اقیانوس هند بود، موفق به نجات سرنشینان سریلانکایی یک قایق ماهیگیری واژگون شده در آبهای این منطقه شد.

سرنشینان این قایق سریلانکایی پس از آگاه شدن از حضور کشتی نفتکش غولپیکر ایرانی در منطقه، با علامت دادن به کشتی درخواست کمک کردند که بلافاصله خدمه این کشتی بسیار بزرگ (( VLCC متوجه این قایق و شرایط بحرانی 5 سرنشین آن شدند.

محمود باغستانی، کاپیتان کشتی نفتکش ایرانی استریم (Stream) که فرماندهی این عملیات نجات را برعهده داشته است، در تشریح این عملیات توسط این کشتی غولپیکر گفت: به محض مشاهده قایق سانحهدیده و اطلاع از این حادثه، با تغییر مسیر و کاهش سرعت برای نجات سرنشینان آن، وارد عمل شدیم.

وی با بیان این‌که هنگام عملیات نجات این قایق سریلانکایی، باران سنگینی در حال باریدن بود و  دید مناسبی نیز در ابتدا وجود نداشت اضافه کرد: این شرایط جوی باعث شد تا عملیات نجات این 5 ماهیگیر سریلانکایی حدود 5 ساعت به طول انجامد.

کاپیتان باغستانی در خصوص وضع سرنشینان نجات یافته قایق سریلانکایی نیز اضافه کرد: با وجود آشنا نبودن 5 ماهیگیر سریلانکایی به زبان انگلیسی و دشواری در ارتباط برقرار کردن، این افراد هماکنون با بهرهمندی از خدمات رفاهی و درمانی مناسب، در سلامت کامل، مهمان ما در کشتی هستند و چهارشنبه 15 آذرماه جاری (ششم دسامبر) در بندر چابهار تحویل مقامات مسوول میشوند.

باغستانی ادامه داد: طبق اظهارات سرنشینان قایق واژگون شده سریلانکایی، قایق این افراد 2 تا 3 روز در این وضع در دریا سرگردان بوده است.

وی با بیان این‌که شرکت ملی نفتکش در حال رایزنی با وزارت امورخارجه و سفارت سریلانکا در ایران برای انجام مراحل انتقال این افراد است افزود: مقامات سفارت سریلانکا در ایران امروز یکشنبه (12 آذر) با حضور در شرکت ملی نفتکش ایران و تماس با کشتی استریم با این پنج تبعه کشور خود، صحبت و اطلاعات لازم را در باره هویت و محل زندگی این افراد به منظور انجام هماهنگیهای بعدی کسب کردند.

کشتی استریم متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران، یکی از بزرگترین کشتیهای نفتکش جهان است که با 333 متر طول، 60متر عرض و 30.5متر ارتفاع، 317 هزار تن ظرفیت دارد.

کد خبر 280034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =