آمریکا درباره افزایش تولید نفت خود در آینده بزرگنمایی می‌کند

یک پژوهش دانشگاهی نشان داد دولت آمریکا در برآوردهای خود درباره افزایش تولید این کشور در آینده، بزرگنمایی کرده است.

به گزارش شبکه بلومبرگ، پژوهشگران دانشگاه ام آی تی آمریکا اعلام کردند پیش‌بینی‌های اداره اطلاعات انرژی این کشور درباره افزایش تولید نفت آن در آینده، مخدوش است.

به گفته این پژوهشگران مهمترین نقص پیش‌بینی‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا این فرضیه است که ارتقاء فناوری، مهمترین عامل رشد تولید این کشور بوده است و در آینده نیز فناوری به ادامه رشد آن کمک می‌کند.

با این همه، پژوهشگران دانشگاه ام آی تی دریافتند که مهمترین عامل رشد تولید نفت آمریکا در سال‌های گذشته، گرایش تولیدکنندگان این کشور به حفاری در میدان‌هایی بوده که برداشت نفت از آنها آسان‌تر بوده است.

جاستین مونتگومری، یکی از نویسندگان پژوهش یاد شده، گفت: اداره اطلاعات انرژی فرض را بر این می‌گذارد که به دلیل بهبود فناوری، تولید هر میدان نفتی می‌‍‎تواند به رشد خود ادامه دهد؛ در حالی که این رقم هر سال وخیم‌تر می‌شود و چاه‌هایی که در آینده حفر می‌شوند، تولید کمتری خواهند داشت.

طبق برآورد پژوهشگران ام آی تی، مجموع تولید نفت و گاز آمریکا در سال 2020 میلادی می‌تواند 10 درصد کمتر از برآورد اداره اطلاعات انرژی این کشور باشد.

پس از سال 2020 نیز اوضاع روز به روز وخیم‌تر خواهد شد زیرا میدان‌های باارزش‌تر فرسوده می‌شوند و فناوری نمی‌تواند افت تولید را جبران کند.

مارگارت کولمن، رئیس بخش تحلیل اکتشاف و تولید نفت، گاز و سوخت‌های زیستی در اداره اطلاعات انرژی آمریکا، اعلام کرد پژوهش یاد شده نکاتی درست را مطرح می‌کند و این اداره تلاش می‌کند که در آینده دقت برآوردهای خود را بالا ببرد.

کد خبر 280035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =