گسترش همکاری‌ نفتی تهران – بوداپست

وزیر نفت ایران و وزیر اقتصاد مجارستان بر گسترش همکاری 2 کشور در بخش انرژی تاکید کردند.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه صبح امروز (دوشنبه، 13 آذرماه ) در دیدار با میهایلی وارگا، وزیر اقتصاد مجارستان با بیان این که ایران همیشه روابط دوستانه و خوبی با کشور مجارستان داشته است، اظهار کرد: امیدوارم سفر شما به ایران به توسعه روابط دوجانبه در همه بخش‌ها به ویژه در بخش انرژی منجر شود.

 در زمان تحریم ایران را ترک نکردیم

وزیر اقتصاد مجارستان نیز در این دیدار به روابط دیرینه ایران و مجارستان اشاره کرد و افزود: کشور مجارستان 66 سال است که در ایران سفارتخانه دایر کرده است.

وی با بیان این که ما در زمان تحریم‌ها ایران را ترک نکردیم که این امر اراده کشور مجارستان را برای رابطه با ایران نشان می دهد، تصریح کرد: روابط 2 جانبه میان ایران و مجارستان همیشه دوستانه بوده و هیچ مشکلی هم در همکاری‌های 2 جانبه وجود ندارد.

وارگا، به سفر 2 سال پیش نخست وزیر این کشور به ایران اشاره کرد و افزود: در همان زمان برنامه‎ای داشتیم تا روابط دوجانبه ایران و مجارستان حداقل به زمان قبل از تحریم‌ها برگردد که هنوز به آن سطح نرسیده ایم.

وزیر انرژی مجارستان تصریح کرد: مبادلات بازرگانی و اقتصادی میان ایران و مجارستان طی 2 سال گذشته رو به افزایش بوده است.

گفتنی است، همایش بزرگ اقتصادی ایران و مجارستان دیروز(یکشنبه، 12 آذرماه) در اتاق بازرگانی برگزار شد، میهایلی وارگا، وزیر اقتصاد مجارستان به دعوت مسعود کرباسیان همتای ایرانی خود به تهران سفر کرده است. در این سفر شرکت‌هایی در حوزه ماشین سازی، نفت و گاز، صنعت دارو، تجهیزات پزشکی و صنعت فولاد حضور دارند.  

مجارستان کشوری در اروپای مرکزی بوده که پایتخت آن بوداپست است. این کشور حدود ۹ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر جمعیت دارد. پرجمعیت‌ترین شهر این کشور بوداپست با یک میلیون ۷۴۰ هزار نفر جمعیت است.

 

کد خبر 280041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =