پنجمین المپیاد بانوان در محمودآباد پایان یافت

پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی سراسری بانوان بالای 26 سال وزارت نفت با معرفی تیم های برتر 9 رشته در مجتمع محمودآباد به کار خود پایان داد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل سلامت، تربیت بدنی و مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده در این مراسم و در جمع ورزشکاران حاضر در آیین پایانی المپیاد اظهار کرد: سال 92 و در بدو ورود به وزارت نفت در المپیاد ورزشی سراسری زنان حضور یافتم و فرصت مناسبی برای من فراهم شد تا در جریان درخواست ها و مطالبات آنها و همچنین چالش های پیش رو در این حوزه قرار بگیرم.

فاطمه تندگویان ضمن اشاره به تلاش ها و فعالیت های صورت گرفته از جمله ارائه آموزش های لازم برای تغییر نگرش در حوزه زنان افزود: اکنون به وضوح شاهد این امر هستیم که زنان به رسمیت شناخته شده اند و دیگر گفته نمی شود صنعت، مردانه است.

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده با برشمردن تحولاتی که در سال های اخیر در حوزه زنان نفت ایجاد شد و همچنین اشاره به مباحثی نظیر کاهش ساعت کار زنان دارای شرایط خاص، بهره‌مندی فرزندان کارکنان زن متوفی از مستمری و سپردن سمت های مدیریتی به زنان توانمند تاکید کرد: عضویت زنان در شورای مرکزی ورزش با حکم وزیر نفت، از جمله تحولات بنیادین در زمینه ورزش زنان بود .

تندگویان با ذکر این نکته که سلامت جامعه در گرو سلامت زنان جامعه است، گفت: در سال های اخیر به بحث سلامت زنان صنعت نفت توجه ویژه ای داشتیم و نگاه عمیق مدیر کل سلامت، تربیت بدنی و مسئولیت اجتماعی وزارت نفت به این موضوع در اجرای صحیح برنامه های مرتبط بسیار تاثیرگذار بود.

مشاور وزیر نفت همچنین به ضرورت فعالیت مدیران زن در حوزه ورزش، بکارگیری مربیان حرفه ای و توانمند زن، چاره اندیشی برای جبران کمبود اعتبارات و منابع مناسب اشاره کرد.

مدیر کل سلامت، تربیت بدنی و مسئولیت اجتماعی وزارت نفت هم طی سخنانی در زمینه فعالیت های ورزشی بانوان در این وزارتخانه اظهار کرد: نحوه عملکرد بانوان ورزشکار صنعت نفت در حوزه همگانی و قهرمانی، می تواند الگوی مناسبی برای بانوان ورزشکار کشور باشد.

دبیر شورای مرکزی ورزش وزارت نفت افزود: خوشبختانه با ابلاغ راهبردهای ورزش صنعت نفت از سوی وزیر، شاهد تحولات بسیاری در ورزش هستیم که رفع تبعیض جنسیتی یکی از این تحولات است.

غلامرضا شاه کرمی تصریح کرد: بانوان صنعت نفت ثابت کردند در امر ورزش و فعالیت های سلامت محور پیشتاز هستند. المپیادهای سراسری بانوان وزارت نفت که نمونه مناسبی از فعالیت در حوزه ورزش همگانی است، اینک توسط بانوان توانمند و در شرایط بسیار مطلوب برگزار می شود.

مدیر کل سلامت، تربیت بدنی و مسئولیت اجتماعی وزارت نفت ادامه داد: طرح های بسیاری از سوی اداره کل در حال بررسی برای اجرا است که از جمله این طرح ها می توانم به بررسی و تصویب جامع طرح ورزش آزاد، بررسی امکان پذیری و تعیین راهکارهای عملی برای اخذ مجوز برای استفاده زنان شاغل از اماکن ورزشی در ساعات اداری اشاره کنم که به یاری خداوند پس از بررسی و اخذ مجوزها در آینده ای نزدیک اجرایی خواهد شد.

این المپیاد با حضور ورزشکاران منتخب 4 شرکت نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی برگزار شد و ورزشکاران در 9 رشته شنا، تیراندازی، آمادگی جسمانی، پینگ پنگ، شطرنج، تنیس، بدمینتون، بسکتبال و والیبال به مصاف حریفانشان رفتند.

پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی سراسری بانوان بالای 26 سال وزارت نفت از 6 تا 12 آذر ماه به میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مجتمع محمودآباد برگزار شد.

نتایج نهایی رشته های این المپیاد را مشاهده می کنید.

والیبال: پتروشیمی، گاز، نفت الف

بسکتبال: نفت ب، نفت الف، گاز

 شطرنج: نفت الف، پتروشیمی، گاز

پینگ پنگ: پالایش و پخش الف، نفت الف، پتروشیمی

 آمادگی جسمانی: نفت الف، پتروشیمی، گاز

 شنا: نفت الف، پالایش و پخش الف، گاز

 بدمینتون: پالایش و پخش الف، نفت ب، گاز

 تیراندازی: گاز، پالایش و پخش الف، نفت الف

 تنیس: پالایش و پخش الف، پتروشیمی، نفت الف

کد خبر 280051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =