ایران و مجارستان می‌توانند در بخش انرژی، نفت و گاز  با یکدیگر همکاری کنند

معاون اول رئیس جمهوری، صنعت، انرژی، نفت و گاز را از زمینه‌های مهم همکاری ایران و مجارستان برشمرد و‌ گفت: تجار و بخش خصوصی مجارستان که علاقمند به همکاری و جذب سرمایه مشترک در ایران باشند، مورد حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری، امروز (دوشنبه، 13 آذرماه) در دیدار با میهایلی وارگا، وزیر اقتصاد مجارستان، روابط 2 کشور را تاریخی توصیف کرد و گفت: تهران و بوداپست بیش از 90 سال است که از روابط سیاسی و تجاری خوبی برخوردار هستند.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به سفر 2 سال قبل ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان به تهران، افزود: در این سفر مذاکرات خوبی میان مقام‌های 2 کشور انجام و مقرر شد که مناسبات فیمابین در همه بخش‌های اقتصادی، سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی گسترش پیدا کند.

وی، صنعت، انرژی، نفت، گاز و گردشگری را از زمینه‌های مهم همکاری ایران و مجارستان برشمرد و‌ تصریح کرد: تجار و بخش خصوصی مجارستان که علاقمند به همکاری و جذب سرمایه مشترک در ایران باشند، مورد حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

میهایلی وارگا، وزیر اقتصاد مجارستان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام نخست وزیر این کشور به معاون اول رئیس جمهوری، گفت: در این سفر مذاکرات خوبی با وزرای امور اقتصادی و دارایی، نفت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران داشته‌ام که منجر به امضای تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای خوبی میان 2 کشور شده است.

وی با بیان این‌که روابط تهران و بوداپست روابطی تاریخی و همواره پربار بوده است،‌ افزود: کشورهای محدودی وجود دارند که همانند ایران و مجارستان همواره از روابط دوستانه برخوردار بوده باشند، مجارستان نخستین کشور اروپایی بود که پس از برجام در سطح نخست وزیر برای بررسی راه‌های توسعه روابط دو جانبه به ایران سفر کرد.

کد خبر 280057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =