متراژ حفاری نخستین حلقه چاه امدادی در رگ‎سفید از 1670 متر گذشت

حفارگران شرکت ملی حفاری، عمق یک هزار و 670 متری را در نخستین حلقه چاه امدادی در منطقه عملیاتی رگ‎سفید پشت سرگذاشتند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سپهر سپهری، مدیرعامل و رئیس ستاد راهبری مهار فوران چاه 147 رگ سفید در این شرکت، شب گذشته (13 آذر ماه) در منطقه عملیاتی رگ‎سفید این خبر را اعلام کرد و افزود: عمق نهایی حفاری این چاه که به صورت عمودی حفر می شود، بیش از 2 هزار و 300 متر برآورد شده است .

وی گفت: کارکنان تلاشگر این شرکت که پیش از این موفق شدند کار نصب و برپایی دکل 93 فتح را بر روی لوکیشن C حدود پنج روز زودتر از عرف معمول کار انجام دهند، هم‎اکنون نیز از نظر جدول زمانبندی حفاری پنج روز نسبت به برنامه جلو هستند.

سپهری عنوان کرد: زمان پیش بینی شده برای حفر این چاه 38 روز پیش بینی شده است که تاکنون 12 روز آن سپری شده و در زمان حاضر در مرحله جداری گذاری قرار دارد.

وی ادامه داد: حفاری دومین حلقه چاه امدادی روی لوکیشن A در این موقعیت نیز در مدت 9 روز کار با متراژ 916 متر و با کاربست دستگاه حفاری 94 فتح در دست اجرا قرار دارد.

سپهری با بیان این‎که حفاری چاه دوم به روش جهت‎دار و تا عمق 2 هزار و 500 متری صورت می پذیرد، گفت: حفاری این چاه‎ها با هدف مهار فوران و کنترل چاه 147 از عمق صورت می گیرد.

به گفته وی، به موازات این اقدامات، تیم های تخصصی، عملیاتی و پشتیبانی این شرکت و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بسیج امکانات و تجهیزات لازم و طراحی و برنامه ریزی مهندسی، عملیات مهار فوران چاه از سطح را نیز دنبال می کنند.

رئیس ستاد راهبری عملیات مهار فوران چاه 147 رگ سفید در شرکت ملی حفاری ایران افزود: این کار تخصصی دارای حساسیت و ویژگی های خاص است که مهارگران تلاش دارند با رعایت استانداردهای ایمنی و در سلامت کامل، آن را به سرانجام برسانند.

وی توضیح داد: کنترل فوران و بستن دهانه این چاه با توجه به فشار و دمای بالا و شرایط آن با استفاده از استینگر در حال اجراست و مهارگران توان خود را روی این عملیات متمرکز کرده‎اند که به نتیجه مطلوب دست یابند.
 

کد خبر 280076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =