استفاده از توانمندی داخلی در پیشبرد طرح بهبود فرآیند پالایشگاه لاوان

مدیرعامل پالایشگاه لاوان گفت: با اجرای کامل طرح بهبود فرآیند پالایشگاه که در حال اجرا و رو به پایان است، فرآورده های تولیدی این شرکت با استاندارد اروپا تولید خواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، محمدعلی اخباری در بازدید معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش و دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش با اشاره به اهمیت استمرار تولید در صنعت پالایشی کشور تصریح کرد: استفاده از توان و ظرفیت فنی متخصصان پالایشگاه لاوان و صنعتگران داخلی برای رفع نیازهای فنی و مهندسی در بخش قطعات و تجهیزات، به خودکفایی منجر شده است.

وی حفظ و استمرار تولید، دستیابی به بازارهای جهانی، بهینه سازی مصرف انرژی و رعایت قوانین و استانداردهای فنی و زیست محیطی را از اهداف پالایشگاه لاوان برشمرد و همچنین گزارشی از فعالیت‌های پالایشگاه و روند پیشرفت طرح ارائه کرد.

بر اساس این گزارش ناصر بابایی معاون مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش، همراه با ناصر عاشوری دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش و هیئت همراه از طرح‌های توسعه و بهبود کیفیت شرکت پالایش نفت لاوان بازدید کردند.

بابایی با تاکید بر اهداف اجرای طرح های بهبود فرآیند، استفاده از منافع طرح های ملی و تولید محصول با کیفیت گفت: این روند به نفع کشور و مردم است و موجب حفظ و صیانت از محیط زیست و کاهش آلاینده های زیست محیطی است.

همچنین عبدالهادی مطلق، رئیس هیئت مدیره شرکت پالایش نفت لاوان نیز در این بازدید با اشاره به مسئولیت های اجتماعی در جزیره و دهکده لاوان گفت: در این زمینه اقداماتی مانند جذب نیروهای بومی، تامین آب شرب و گاز مصرفی اهالی جزیره و توسعه زیرساخت های آموزشی و مشارکت در برنامه های فرهنگی انجام شده است.

مطلق با اشاره به اقدامات زیست محیطی پالایشگاه گفت: توسعه فضای سبز، کاهش ضایعات و کاهش گازهای آلاینده خروجی به کمتر از حد استانداردهای مورد تایید سازمان محیط زیست و اجرای طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین بر اساس استاندارد اروپا از طرح‌های این شرکت به منظور حفظ و صیانت از محیط زیست است.

به گزارش شانا طرح افزایش ظرفیت و بهبود فرآیند شرکت پالایش نفت لاوان دارای 2 مرحله افزایش کمی و کیفی تولید فرآورده است که فاز نسخت آن به منظور افزایش ظرفیت از 30 هزار بشکه به 60 هزار بشکه در روز اتمام و در تیرماه 1392 به بهره برداری رسید.

با اجرای فاز 2 این طرح ظرفیت تولید بنزین معمولی به ۲ میلیون و 8۰۰ هزار لیتر ، نفت گاز 1 میلیون و 700 هزار لیتر و گاز مایع 210 تن در روز می رسد و محصولات سوخت جت به میزان 1 میلیون لیتر و گوگرد به میزان 30 تن در روز در شرکت پالایش نفت لاوان مطابق با استانداردهای جهانی تولید می شود.

کد خبر 280088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =