پیش‌بینی رشد 30 درصدی تولید اتان در مجتمع گاز پارس جنوبی

مجتمع گاز پارس جنوبی سال گذشته نزدیک به 64 درصد گاز مورد نیاز کشور را تولید کرده که این میزان در سال جاری، به حدود 70 درصد رسیده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، مسعود حسنی، مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: یکی از اصلی‌ترین وظایف این مجتمع، تولید محصولات با ارزش افزوده از گاز طبیعی است که در سال‌های اخیر  تولید این محصولات در پارس جنوبی افزایش داشته است.

به گفته حسنی، پیش‌بینی می‌شود، تولید اتان در سال جاری به‌ عنوان یکی از راهبردی‌ترین محصولات پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی، نسبت به سال 95، نزدیک به 30 درصد رشد داشته باشد.

وی تصریح کرد: این میزان رشد برای سال 97 در مقایسه با سال 95 نیز نزدیک به 37 درصد پیش‌بینی می‌شود که تحولی عظیم در صنعت پتروشیمی ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: میزان اتان تولیدی در سال 95 بیش از 2 میلیون و 315 هزار تن بوده که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این میزان به حدود 3 میلیون و 30 هزار تن افزایش یابد.

حسنی در ادامه با اشاره به اینکه این افزایش تولید با توجه به توسعه فازهای پارس جنوبی صورت گرفته، توضیح داد: راه‌‌اندازی فازهای جدید در پارس جنوبی دلیل اصلی این افزایش تولید است اما این را نیز نباید فراموش کرد که با فعالیت‌های صورت گرفته در تعمیرات اساسی پالایشگاه و بهبود وضعیت و کیفیت تولید نیز، درصدی بر تولید اتان مجتمع افزوده شده است.

به گفته وی، میزان اتان تولیدشده در پارس جنوبی در سال 90 بیش از یک میلیون و 120 هزار تن بوده که پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال 97 به 3 میلیون و 316 هزار تن برسد. این آمار نشان می‌دهد در طول کمتر از 7 سال، تولید اتان در پارس جنوبی 3 برابر شده است.

کد خبر 280138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =