ساخت دستگاه تصفیه روغن در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره)

دستگاه تصفیه روغن ترانسفورماتور به منظور جداسازی رطوبت و ذرات معلق از روغن در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) ساخته شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، علی جمشیدی، مدیر عامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) گفت: برای استفاده بیشتر و بهینه در مصرف روغن ترانسفورماتورها به منظور حداکثر کردن استفاده از روغن‌ها، به دستگاهی برای جدا کردن ذرات معلق و رطوبت از روغن نیاز بود؛ ضمن این‌که این رویه زمان فرسودگی دستگاه‌ها را هم کاهش می‌دهد.

وی افزود: در گذشته به دلیل حساسیت دستگاه‌ها، روغن‌های موجود در بازار برای استفاده ترانس‌های برق پالایشگاه، پیش از مصرف، تصفیه و ذرات و رطوبت آنها کاملا گرفته می‌شود که به همین منظور هم از دستگاه‌های داخلی و امانتی مختلف تصفیه روغن با ظرفیت هزار لیتر در ساعت استفاده می‌شد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) با بیان این‌که پس از چند بار استفاده از این دستگاه متوجه ایرادهایی در روند تصفیه آن شدیم، ادامه داد: مشکل‌هایی از جمله معیوب شدن ترانس‌ها و ایجاد خسارت برای سیستم سبب شد که متخصصان کارگاه برق با ابتکار عمل و با استفاده از امکانات داخلی پالایشگاه، یک دستگاه تصفیه روغن با کیفیت بالا و توانائی کارکرد مناسب بسازند.

جمشیدی اظهار کرد: اکنون با وجود این دستگاه روغن‌های کل ترانسفورماتورها در شرکت تصفیه می شود و همچنین برای تصفیه روغن دیگر موسسه‌های همجوار نیز از آن استفاده خواهد شد.

به گفته وی، این دستگاه، روغن را غیر مستقیم گرم و از تغییر رنگ و سوختگی آن که پیش‌تر ایجاد می‌شد جلوگیری می کند؛ همچنین روغن را به وسیله پمپی که دارای دور متغیر است (کم و زیاد شدن سرعت پمپ و گردش روغن) پمپاژ می‌کند.

وی یادآوری کرد: دستگاه یادشده توانایی تصفیه 400 لیتر روغن در ساعت را داراست و از فیلترهای کاغذی که قابلیت جدا سازی ذرات تا نیم میکرون را دارد، استفاده شده است.

کد خبر 280151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =