تاکنون تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین گرفته نشده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه در باره خبر افزایش قیمت بنزین در ماه‌های پایانی سال گفت: برای افزایش قیمت بنزین اکنون برنامه مشخصی نداریم و هرگونه تصمیمی اطلاع‌رسانی و اعلام می‌شود.

به گزارش شانا، محمدباقر نوبخت، امروز (دوشنبه، 20 آذرماه) در نشست خبری که به منظور تشریح ابعاد لایحه بودجه 1397 کل کشور برگزار شد، با اشاره به این‌که افزایش درآمد مالیاتی از محل شناسایی لایه‌هایی که از پرداخت مالیات معاف هستند، پیگیری می‌شود، گفت: یکی از منابع درآمدهای دولت درآمدهای مالیاتی است و با توجه به این‌که 39 هزار و 500 میلیارد تومان از اقتصاد کشور از پرداخت مالیات معاف هستند، باید در این بخش بازبینی و بازنگری انجام شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، شفاف سازی و صرفه جویی را 2 هدف لایحه بودجه سال آینده برشمرد و افزود: شفافیت و صرفه جویی نیازمند اصلاح ساختاری بودجه بود که این کار با تغییر نظام بودجه ریزی از هزینه‌ای به بودجه ریزی بر مبنای عملکرد، افزایش شفافیت و انظباط بودجه‌ای و تمرکز زدایی پیگیری می‌شود.

وی درباره افزایش نرخ حامل‌های انرژی در لایحه بودجه سال ۹۷، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی اجازه افزایش درآمد از محل حامل‌های انرژی تا سقف ۴۸ هزار میلیارد تومان را داده است، اما دولت در لایحه خود این افزایش را تا سقف ۳۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است.

نوبخت در این باره ادامه داد: این اعدادی که پیش بینی شده نیز قطعی نبوده و گمانه زنی است، افزایش قیمتی در حامل‌های انرژی نخواهیم داشت و طبق مصوبه مجلس عمل می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با خبر افزایش قیمت بنزین در ماه‌های پایانی سال گفت: برای افزایش قیمت بنزین اکنون برنامه مشخصی نداریم و هرگونه تصمیمی اطلاع رسانی و اعلام می‌شود.

وی درباره حذف ۳۰ میلیون یارانه بگیر در سال آینده نیز افزود: یارانه هیچ فرد نیازمندی در سال ۱۳۹۷ قطع نخواهد شد، تعریف نیازمند با مجلس است و این اعداد و ارقامی که درباره حذف یارانه بگیران مطرح می‌شود، گمانه زنی است و تصمیم نهایی با مجلس خواهد بود.

کد خبر 280157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =