تامین 93 درصد سوخت استان تهران با استاندارد یورو 4

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران گفت: با وجود این‌که این شرکت مکلف به تامین سوخت یورو 4 تنها برای کلانشهر تهران است، اما هم اکنون بنزین و نفت گاز یورو 4 در 93 درصد از استان تهران توزیع می‌شود.

کرامت ویس کرمی به خبرنگار شانا گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران موظف شده است که بنزین و نفت‌گاز کلانشهر تهران را با استاندارد یورو 4 تامین کند؛ این در حالی است که هم اکنون سوخت 93 درصد از تهران و سایر شهرهای استان نیز به صورت یورو 4 توزیع می شود.

وی همچنین میانگین مصرف روزانه بنزین استان تهران در هشت ماه ابتدای امسال (تا ابتدای آذرماه) را 15 میلیون و 450 هزار لیتر اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال که 14 میلیون و 600 هزار لیتر بود، 6 درصد افزایش داشته است.

ویس کرمی به میانگین مصرف پنج میلیون و 440 هزار لیتری نفت گاز در 8 ماه ابتدای امسال در استان تهران اشاره کرد و گفت: پارسال پنج میلیون و 250 هزار لیتر نفت گاز در مدت مشابه مصرف شد که نسبت به امسال چهار درصد کمتر بوده است.

به گفته وی، این میزان نفت گاز تمام بخش‌های حمل و نقل، نیروگاه‌ها، صنایع و معادن و بخش خانگی را در بر می گیرد که تنها در بخش حمل و نقل، مصرف امسال با سه میلیون و 250 هزار لیتر نسبت به پارسال با 3 میلیون و 450 هزار لیتر، 6 درصد کاهش یافته است.

ویس کرمی میانگین مصرف روزانه نفت سفید هشت ماه منتهی به آذرماه امسال را 40 هزار لیتر و مصرف نفت کوره را 45 هزار لیتر عنوان کرد و افزود: این میزان به ترتیب پارسال 42 هزار و 112 هزار لیتر بوده است که با کاهش 5 درصد و 60 درصدی مصرف روبه‌رو شده است.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، گازمایع با 11 درصد رشد، از 540 تن در 8 ماه ابتدایی پارسال به 600 تن در مدت زمان مشابه امسال رسیده است.

وی از مصرف 2 میلیون و 60 هزار لیتر سوخت هواپیما در 8 ماه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان در سال گذشته 1 میلیون و 700 هزار لیتر بوده که افزایش 20 درصدی را تجربه کرده است.

ویس کرمی درباره مصرف سی ان جی در استان تهران اظهار کرد: مصرف سی ان جی امسال با میانگین 2 میلیون و 230 هزار مترمکعب در روز، نسبت به پارسال با 2 میلیون و 440 هزار مترمکعب، 8.5 درصد کاهش داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود چهار انبار ذخیره سازی سوخت در منطقه تهران، اظهار کرد: هم اکنون از انبارهای ری، شمالغرب، شمالشرق و انبار گاز مایع استان تهران روزانه به طور متوسط 33 میلیون و 600 هزار لیتر فرآورده خارج و در سطح استان تهران توزیع و یا به استانهای دیگر ارسال می شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، به وجود هزار و 100 دستگاه تانکر نفت و گاز در این شرکت اشاره کرد و گفت: پارسال در مجموع 12 میلیارد و 300 میلیون لیتر فرآورده به وسیله این نفتکش‌ها و از چهار انبار استان تهران توزیع شده است.

کد خبر 280163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =