عملکرد تولید 8 ماهه مجتمع‌های پتروشیمی کشور اعلام شد

تولید مجتمع‌های پتروشیمی ایران از ابتدای سال تا پایان آبان ماه در مجموع به بیش از 35 میلیون و 617 هزار تن رسید.

به گزارش  شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عملکرد تولید 21 مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه 13 میلیون و 195 هزار تن بوده است؛ تولید امسال مجتمع های پتروشیمی این منطقه 21 میلیون تن برآورد شده است.

براساس این گزارش، عملکرد تولید 16 مجتمع پتروشیمی منطقه عسلویه نشان می دهد، تولید واقعی مجتمع های این منطقه از ابتدای سال تا پایان آبان ماه در حدود 15 میلیون و یکصد هزار تن بوده است؛ تولید امسال مجتمع‌های پتروشیمی این منطقه در حدود 26.5 میلیون تن برآورد شده است.

تولید واقعی 21 مجتمع پتروشیمی مستقر در دیگر مناطق داخلی کشور در مدت زمان یادشده در حدود 7 میلیون و 328 هزار تن بوده است؛ براساس برنامه، تولید امسال مجتمع‌های دیگر مناطق 11.4 میلیون تن برآورد شده است.

مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی کشور در آبان ماه امسال حدود 4.52 میلیون تن و عملکرد تولید از ابتدای سال تا پایان این ماه حدود 35 میلیون و 617 هزار تن بوده است.

میزان فروش داخلی محصولات پتروشیمی کشور از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه بالغ بر 11 میلیون تن به ارزش بیش از 234 هزار میلیارد ریال و حجم صادرات این محصولات نیز بیش از 14 میلیون تن با ارزشی بالغ بر هفت میلیارد دلار بوده است.

 بالاترین عملکرد تولید در آبان ماه امسال را مجتمع‌های پتروشیمی شیمی بافت، رجال، کربن ایران، مهر، تبریز، لاله، خراسان، خارک، شیراز و آریاساسول به خود اختصاص دادند.

کد خبر 280210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =