اصفهان پس از تهران قطب انرژی کشور است

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان اصفهان، می توان این استان را پس از تهران به عنوان قطب انرژی کشور نام برد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران، سید محمدرضا موسوی‌خواه در بازدید از منطقه اصفهان، افزود: روزانه بیش از ۳۷ میلیون لیتر فرآورده نفتی در این استان توزیع و بطور کلی بیش از ۶۰ میلیون لیتر عملیات دریافت و رسید فرآورده از طریق تاسیسات نفتی این منطقه انجام می شود.

وی به حجم عملیاتی بالا در تامین و توزیع سوخت اشاره کرد و گفت: به همین دلیل ساخت جایگاه‌های کوچک عرضه سوخت باید افزایش یابد؛ این در حالی است که کاهش ترافیک و حوادث جاده ای نیز در پی خواهد آمد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که هم اکنون به طور میانگین در ایران برای رسیدن به نزدیک‎ترین جایگاه عرضه سوخت باید 6 کیلومتر مسافت طی کنیم، عنوان کرد: در کشورهای پیشرفته این مسافت به یک کیلومتر می رسد؛ بنابراین وظیفه ماست که محل خدمات را به محل سکونت مردم نزدیک تر کنیم.

به گفته موسوی‌خواه، البته این بدان معنا نیست که مشکلی برای جایگاه‌داران کنونی به وجود آید.

وی درباره طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت نیز اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ۹۰ سال، از صفر تا صد تامین، انبار و توزیع سوخت را انجام داده و در این مدت طولانی مسئولیت کنترل کمی و کیفی سوخت در درون انبار، از انبار به جایگاه‌ها و در درون جایگاه‌ها را بر عهده داشته است.

موسوی خواه در ادامه به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: باید بخشی از فعالیت دولت به بخش خصوصی واگذار شود که تحقق و اجرای طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره ای توزیع سوخت نیز بر همین اساس پایه ریزی و در حال اجرا است.

وی افزود: امید است با اجرایی شدن این طرح در کل کشور، شرکت‌های زنجیره ای به عنوان شرکت های توانمند بتوانند جایگزین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در بدنه جامعه شوند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش با اشاره به هزاران نفرساعت کار روی این پروژه و تهبه شیوه نامه‌هایی در این زمینه، تاکید کرد: به‌طور مستمر در پی بهبود این شیوه نامه‌ هستیم.

موسوی خواه در پایان اظهار امیدواری کرد:  اطلاع رسانی در باره اجرای این طرح مهم به طور دقیق و روشن انجام شود و شفاف سازی و آگاه سازی جامعه صورت پذیرد.

کد خبر 280214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =