برنامه‎های کلان مدیریت اکتشاف در خلیج فارس و دریای عمان تشریح شد

برنامه‎های کلان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در خلیج فارس و دریای عمان، در نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی تشریح شد.

به گزارش شانا، بهمن سلیمانی، معاون امور اکتشاف مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، دیروز (سه‎شنبه، 21 آذرماه) در نشست تخصصی نفت و گاز فراساحل در نوزدهمین همایش بین‎المللی صنایع دریایی، به تشریح موقعیت هیدروکربوری حوزه فراساحل خلیج فارس و دریای عمان و فرصت‎های سرمایه‎گذاری در این بخش پرداخت و چشم انداز مدیریت اکتشاف در افق بیست ساله کشور را نیز مورد اشاره قرار داد. 

وی به اکتشافات بزرگ نفت و گاز در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: صنعت نفت ایران پس از انقلاب به ویژه بعد از جنگ تحمیلی در حوزه اکتشاف عملکرد قابل توجهی داشته است.

سلیمانی گفت: در صورت ادامه روند کنونی، تا حدود ١٠٠ سال دیگر نفت و حدود ١٦٥ سال دیگر گاز برای تولید داریم زیرا صنعت نفت ایران با تکیه بر توان داخلی و بهره‎گیری از دانش و تکنیک‎های روز دنیا در زمینه اکتشاف، کارنامه خوبی در این زمینه داشته و برنامه بهبود مستمر را سرلوحه کاری خود قرار داده است.

معاون مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: تلاش داریم تا در آینده، پتانسیل‎های نفتی و گازی بیشتری  را با جذب سرمایه‎گذاران بین‎المللی در بلوک‎های اکتشافی توسعه‎ای بالفعل کنیم.

نوزدهمین همایش بین‎المللی صنایع دریایی در جزیره کیش در حال برگزاری است.

کد خبر 280222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =