بخش عمده ارزش افزوده صنعت نفت در فعالیت‌های فناورانه نهفته است

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت به همکاری این معاونت با دانشگاه‌های کشور برای توسعه هرچه بیشتر صنعت نفت اشاره کرد و گفت: بخش عمده ارزش افزوده صنعت نفت و گاز در فعالیت‌های فناورانه و دانش بنیان نهفته است.

به گزارش شانا، حبیب الله بیطرف، امروز (چهارشنبه، 22 آذرماه) در حاشیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار ملی ایران و در نشست مشترک سالانه مدیران ارتباط با صنعت، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها که با موضوع فرصت‌های پیش رو در ارتباط صنعت نفت و دانشگاه برگزار شد گفت: صنعت نفت و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به شیوه‌های مختلف با یکدیگر همکاری دارند که مواردی همچون طرح‌های کلان انتقال توسعه و فناوری، پروژه‌های پژوهشی و فناوری، حمایت از ساخت داخل اقلام پرمصرف صنعت نفت و حمایت از پایان نامه‌های تحصیلی از جمله الگو‌های همکاری است.

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت افزود: وزارت نفت از سال 92 تاکنون و از طریق شرکت‌های تابعه خود از بیش از سه هزار پایان‌نامه تحصیلی در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری حمایت‌های مادی و معنوی کرده است.

وی به موضوع فرآیند دستیابی به محصول فناورانه و حمایت از ساخت داخل تجهیزات پرمصرف صنعت نفت اشاره و تصریح کرد: شناسایی اقلام پرتکرار خرید از خارج، تجمیع نیازهای واحدهای بهره برداری برای دوره معین، فراخوان برنامه ساخت داخل اقلام اولویت‌دار، انجام ارزیابی‌های فنی، بازرگانی، فناورانه و قیمت، امضای قراردادهای خرید با انتقال فناوری صنعت، نظارت کیفی در مراحل ساخت و نظارت فناورانه و تحویل محصول فناورانه از جمله اقدام‌های معاونت پژوهش در این بخش است.

بیطرف به لزوم تقویت توان دانشگاه‌ها برای تبدیل کردن دانش به ثروت اشاره و عنوان کرد: امروز بخش عمده ارزش افزوده صنعت نفت و گاز در فعالیت‌های فناورانه و دانش بنیان نهفته است.

به گزارش شانا، حبیب الله بیطرف، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، عصر امروز (چهارشنبه، 22 آذرماه) با حضور در هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار ملی ایران که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، از غرفه وزارت نفت مستقر در این نمایشگاه بازدید کرد.

کد خبر 280226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =