بهترین تیم عملیاتی در رگ‎سفید فعالیت می‎کند

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از تلاش مهارگران در منطقه عملیاتی رگ سفید قدردانی کرد و گفت: هم‎اکنون بهترین تیم عملیاتی با امکانات مناسب در این منطقه در حال فعالیت است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، حمید بورد با بیان این‎که از روز نخست حادثه چاه 147 رگ سفید، از سوی شرکت نفت فلات قاره برای کمک رسانی اعلام آمادگی کردیم، افزود:‌ با توجه به امکانات بسیار خوب و تیم قوی حاضر در منطقه،‌ نمی‎توان امکانات بیشتر و تیم دیگری را متصور بود.

وی با بیان این‎که در چنین حوادثی باید با همکاری برای رفع مشکل اقدام کنیم، گفت: نباید سربازانی که در خط مقدم فعالیت می‎کنند را مورد قضاوت‎های سیاسی قرار دهیم؛ طرح چنین مسائلی در فضای مجازی و رسانه‎ها صحیح به نظر نمی‌رسد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با ابراز ناراحتی از بیان مسائل غیرکارشناسی در فضای مجازی گفت:‌ مطرح کردن چنین بحث‎هایی در شبکه‎های مجازی درست نیست و باید بدانیم که هر چاهی ویژگی‎های مختص به خود را دارد و مخزن، فشار، دما و نرخ تولید ویژه دارد؛ ضمن آن‌که میدان رگ سفید روی گنبد گازی قرار گرفته و فشار بالایی دارد.

وی به سابقه طولانی شرکت ملی مناطق نفتخیز و شرکت ملی حفاری در این حوزه اشاره کرد و افزود: سازمان‎های تخصصی برای چنین فعالیتی در این شرکت‎ها ایجاد شده است.

سازمان کنترل فوران شرکت نفت فلات قاره ایجاد می‎شود

بورد با بیان این‎که قصد داریم سازمانی مشابه سازمان کنترل فوران نفتخیز جنوب در شرکت نفت فلات قاره ایجاد کنیم، ادامه داد:‌ در سال‎های ۸۵ و 86 که به عنوان رئیس حفاری در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب فعالیت می‎کردم، سازمانی قوی با امکانات ویژه به نام کنترل فوران در این شرکت ایجاد شد که از استخوان‌بندی خوبی برخوردار است.

وی با بیان این‎که اکثر افرادی که هم اکنون در حال عملیات هستند، افراد حاضر در تیم فوران چاه مارون ۱۰۴ بوده‎اند، گفت: می‎توان گفت این بهترین تیم حاضر در عملیات است که سرانجام ۲ تا ۳ نفر دیگر می‎تواند به آنها اضافه شوند.

بورد یادآور شد: هیچ عملیاتی بی‎عیب انجام نمی شود؛ نباید با عنوان این مسائل در فضای عمومی بذر ناامیدی و نگرانی در دل مردم کاشت؛‌ آن هم در باره این عملیات که به بهترین شکل در حال انجام است.

وی از عملیات مهار از سطح و مهار از عمق با حفر چاه امدادی به عنوان تنها راه حل‎های مهار این فوران یاد کرد و گفت: هر دو روش به صورت همزمان در حال انجام است و نمی‎توان برنامه زمان‎بندی برای آن متصور بود زیرا یک پروژه معمولی نیست و کار آن بستگی به عوامل مختلف دارد.

بورد در پایان با اشاره به این‎که مجتمع فراورش گاز هنگام در آستانه راه‎اندازی قرار دارد، به میدان فروزان هم اشاره‎ای کرد و گفت: تا پایان سال، 2 حلقه چاه این میدان در مدار قرار می‎گیرد.

کد خبر 280255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =