خارک یکی از امن‌ترین و استانداردترین پایانه‌های نفتی دنیاست

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: هم اکنون پایانه نفتی خارک یکی از امن‌ترین و استانداردترین پایانه‌های نفتی دنیا به شمار می‌رود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه‌های نفتی، سید پیروز موسوی اظهار کرد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت در پایانه‌های صادراتی کشور در سال 96 اقدام‌های موثری در ارتقای و افزایش توان صادرات و ذخیره سازی نفت ایران عملیاتی و اجرا کرده است.

وی افزود: شرایط شرکت پایانه‌های نفتی ایران در پی اجرایی شدن برجام تغییرات محسوسی داشت و با آینده‌نگری و آینده‌پژوهی که در تیم مدیریتی این شرکت صورت گرفته بود در سال 95 و امسال توانستیم رکوردهای بی‌سابقه‌ای در حوزه صادرات نفت در تاریخ صنعت نفت کشور به کمک کارکنان خدوم و زحمتکش شرکت پایانه‌های نفتی ایران به جای بگذاریم.

موسوی تصریح کرد: یکی از مهمترین نکاتی که مدنظر مشتریان نفت ایران وجود دارد بحث ایمنی و امنیت پایانه‌های صادراتی است که در این حوزه با همکاری مردم شریف خارک و تلاش همه نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج قهرمان و سربازان گمنام امام زمان (عج) توانستیم امنیت پایانه‌های نفتی ایران را به صورت ۱۰۰ درصد تامین کنیم.

وی ادامه داد: از نظر ایمنی پایانه‌های صادرات کشور هم توانسته‌ایم بدون وقفه و نظارت کامل کارشناسان زبده و آموزش دیده حوزه ایمنی، صادرات و عملیات دریایی صادرات نفت خام کشور را بدون ثانیه‌ای تاخیر صادر کنیم.

موسوی اظهار کرد: پایانه نفتی خارک به‌عنوان بزرگترین مرکز ذخیره سازی و صادرات نفت کشور آماده اجرای سیاست‌های کلان وزارت نفت در حوزه ذخیره سازی و صادرات نفت است.
وی افزود: از ویژگی‌های این جزیره که آن را محلی ممتاز برای ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام تبدیل کرده، وجود ارتفاعات مناسب برای احداث مخازن نفت خام و همچنین نزدیکی به مناطق نفت خیز استان خوزستان است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، سواحل عمیق جزیره خارک را از دیگر مزایای طبیعی ویژه منطقه خارک خواند و گفت: این ویژگی، ایجاد پهلوگاه‌های مناسب، برای بارگیری نفت کش‌ها را امکان پذیر کرده است، تمامی نکات استاندارد پایانه‌های نفتی در سطح جهانی برای مشتریان نفت ایران مهیاست.

موسوی با بیان این‌که نفت خام تولیدی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از طریق خط لوله زیردریایی به جزیره خارک ارسال می‌شود افزود: این نفت خام در دو نوع سنگین و سبک به صورت مجزا دریافت و ذخیره می‌شود.

وی ادامه داد: نفت خام شرکت نفت فلات قاره نیز که از حوزه‌های نفتی مناطق دریایی در اطراف جزیره خارک تولید می‌شود و به نفت خام فروزان معروف است به صورت مجزا دریافت و صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: یکی مهمترین مسئولیت‌های شرکت پایانه‌های نفتی ایران تضمین صادرات و ذخیره‌سازی نفت کشور است که با برنامه‌ریزی‌های مدون صورت گرفته توسط واحد های عملیات دریایی، صادرات، فنی و نگهداری، طبق یک استاندارد تعریف شده به صورت ساعتی، روزانه، هفتگی و ماهانه همه فرآیندهای ذخیره‌سازی و صادرات نفت کشور بررسی، بهسازی و نوسازی می‌شود.

کد خبر 280270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =