افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی به اقلیم کردستان عراق

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان، توسعه زیر ساخت‌های سوخت‌رسانی و صادرات فرآورده‌های نفتی به اقلیم کردستان عراق را از پروژه‌های در حال اجرا و مهم این منطقه خواند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، فریدون یاسمی در در دیدار با بهمن مرادنیا، استاندار جدید کردستان، ضمن شرح گزارشی از تامین و توزیع فرآورده های نفتی، مکانیزه شدن فعالیت‌ها، وضع درجه بندی مجاری عرضه و فروش مرزی فرآورده‌های نفتی را از دیگر پروژه های در حال اجرا برشمرد.

وی با اشاره به چارچوب کلی اجرای طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت و وظایف حاکمیتی در تحقق این طرح، به وضع موجود عملیات جایگاه‌های عرضه و نقش و وظایف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در قبال جایگاه‌ها اشاره کرد و افزود : در حال حاضر ۶۶ باب جایگاه عرضه فرآورده های نفتی در استان کردستان فعال است که از این جایگاه‌ها 6 باب آن زیر پوشش شرکت‌های صاحب نشان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی ایجاد زمینه جدید کسب و کار، اشتغالزایی در استان کردستان، ایجاد رقابت با هدف افزایش کیفیت خدمات ارائه شده، گسترش حق انتخاب مصرف کننده، ایجاد رضایت و اطمینان در ذینفعان و پاسخگویی بیشتر و شفاف سازی در عملیات را از پیامدهای مثبت اجرای این طرح عنوان کرد.

یاسمی ادامه داد: برای اجرای طرح‌های همسو با اقتصاد مقاومتی، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال درآمد از محل اجرای فروش مرزی در جایگاه باشماق به خزانه واریز شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال با افزایش ۱۵۸ درصدی همراه بوده است.

یاسمی با اشاره به اجرای طرح‌های همسو با اقتصاد مقاومتی در پخش منطقه کردستان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت‌گاز به اقلیم کردستان عراق ارسال شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان با بیان این مطلب گفت: در همین راستا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۷ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان به حساب خزانه واریز شده است که سود حاصل از فروش این فرآورده بین ۱۷ هزار و ۴۳۱ خانوار روستایی مناطق مرزی استان تقسیم شده است.

یاسمی از آمادگی همه‌جانبه نیروهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان برای تحویل به موقع فرآورده‌های مورد نیاز شهروندان این استان خبر داد و افزود: هم‌اکنون ۳۰۰ نیروی رسمی و قراردادی در شهرستان‌های مختلف استان برای تامین فرآورده‌های نفتی و توزیع مستمر فعالیت می‌کنند.

کد خبر 280272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =