واحد جدید بهره برداری نفت هفتکل پیش راه اندازی شد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از پیش راه اندازی واحد جدید بهره برداری نفت هفتکل خبر داد و تصریح کرد: این واحد حداکثر تا بهمن ماه امسال با ظرفیت کامل عملیاتی می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، بیژن عالیپور ضمن ابراز خرسندی از روند اجرای طرح بهینه سازی تأسیسات رو سطحی این شرکت گفت: پروژه بهینه سازی تاسیسات فرآورشی میدان نفتی هفتکل با هدف جایگزینی تاسیسات موجود با قدمت حدود 90 سال و به‌کارگیری فناوری روزآمد احداث شده که شامل واحد بهره برداری با ظرفیت 45 هزار بشکه و ایستگاه جدید تقویت فشار گاز با ظرفیت 12 میلیون فوت مکعب است.

وی افزود: با صدور مجوز ارسال نفت از واحد نفت سفید در اوایل هفته جاری، واحد بهره برداری مجتمع صنعتی هفتکل پیش راه اندازی شد و این کارخانه حداکثر تا بهمن ماه امسال با ظرفیت کامل عملیاتی می‌شود؛ کارخانه نمکزدایی همجوار این واحد نیز تکمیل و مقدمات راه اندازی آن در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به برگزاری آیین بهره‌برداری رسمی تاسیسات جدید فرآورشی هفتکل در سه ماه پایانی امسال اظهار کرد: میدان نفتی هفتکل در سال 1307 به عنوان دومین میدان نفتی خاورمیانه پس از میدان مسجدسلیمان کشف شد.

عالیپور با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ازدیاد برداشت و بهره برداری صیانتی از مخازن نفت و گاز در دستور کار مناطق نفتخیز جنوب قرار گرفت، ادامه داد: هم اکنون میدان‌های هفتکل و نفت سفید به عنوان یکی از مناطق تحت مدیریت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در مجموع 45 هزار بشکه در روز تولید نفت و افزون بر 12 میلیون فوت مکعب تولید گاز دارند.

وی با اشاره به کیفیت نفت تولیدی از واحد بهره برداری جدید افزود: با احداث تاسیسات جدید، نفت تولیدی در این میدا‌ها با کیفیت و مطابق استاندارد جهانی شیرین سازی، نمکزدایی و فرآورش می‌شود و از طریق خط لوله ای جدید به طول 45 کیلومتر به تاسیسات مارون یک منتقل خواهد شد تا از آن جا صادر و یا به پالایشگاه‌های داخلی تحویل داده شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به تزریق گاز حاصل از فرآورش این میدان‌ها در مخزن آسماری هفتکل با هدف جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه و حفظ محیط زیست و سرمایه ملی گفت: با انجام مقدمات راه اندازی سامانه تقویت فشار گاز که برای نخستین بار در قالب این پروژه احداث شده است، گازهای همراه با فشارافزایی تا فشار 100 بار جداسازی شده و به میدان هفتکل تزریق می‌شود که از گازسوزی 12 میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری خواهد شد.

کد خبر 280362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =