توسعه صنعت نفت با 14.5 درصد امکانپذیر نیست

مدیربرنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بر ضرورت سرمایه گذاری در صنعت نفت تاکید کرد و گفت: شرکت ملی نفت ایران نمی تواند با سهم 14.5 درصدی مشکلات نگهداشت و توسعه مخازن هیدروکربوری را حل کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، سید عبدالله موسوی گفت: برنامه نفت این است که همه پروژه‌های روسطحی و زیر سطحی خود اعم از توسعه و نگهداشت را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام دهد.

وی با بیان این که شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب طرح توسعه 27 مخزن را در قالب قراردادهای عملیات محور و به مبلغ  چهار میلیارد و 400 میلیون دلار در اختیار شرکت ملی نفت ایران قرار داده است، افزود: با اجرای این طرح ظرف 2 سال 313 هزار بشکه برای نگهداشت و جبران کاهش تولید و همچنین 342 هزار بشکه برای افزایش برداشت از این مخازن محقق خواهد شد.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: این پروژه‌ها به صورت EPCF و EPDF و عملیات محور هستند یعنی چارچوب قراردادی ما در چارچوب روش‌های جدید است.

وی ضمن دعوت از همه شرکت‌های معتبر داخلی برای مشارکت در این پروژه‌ها، تصریح کرد: سیاست وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران این است که پروژه‌ها را به پیمانکاران معتبر داخلی بدهد.

موسوی تصریح کرد: سیاست شرکت ملی نفت و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب این است هیچ کالایی که مشابه داخلی دارد را از خارج وارد نکنند.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان این که در باره توسعه هدف‎گذاری شده، 26 بسته اقتصادی تهیه شده است، افزود: میزان سرمایه مورد نیاز برای هر بسته 300 میلیون دلار تعیین شده است تا شرکت‌های داخلی هم قادر به مشارکت در این بسته‌ها باشند.

کد خبر 280371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =