فناور وزارت نفت برگزیده کشوری شد

فناور وزارت نفت در هجدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری درمیان فناوران برگزیده دستگاه‌های اجرایی کشور قرار گرفت.

به گزارش شانا، در آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور از محسن بهمنی، فناور شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با طرح دانش فنی، «افزایش ظرفیت و بهبود اقتصاد فرآیند تولید کاتالیست سنتز متانول» به عنوان فناور برگزیده وزارت نفت تجلیل شد.

در این مراسم از سید روح اله موسوی از پارک علم و فناوری خوزستان برای تولید پمپ تراک سیمان زنی، به عنوان فناور برگزیده مرتبط با صنعت نفت قدردانی شد.

به گزارش معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، فناوری‌های یادشده، مزایای منحصر به فردی داشته که اجرای آن‌ها اثربخشی قابل توجهی در صنعت نفت به همراه دارد.

 بر این اساس، از جمله مزایای طرح دانش فنی «افزایش ظرفیت و بهبود اقتصاد فرایند تولید کاتالیست سنتز متانول» می‌توان به ساخت کاتالیست در مقیاس بنچ (bench scale)، طراحی و اجرای پایلوت تولیدکاتالیست در مقیاس پیشتاز 25 کیلوگرم در روز و بهینه سازی فرمولاسیون در این مقیاس و افزایش مقیاس فرایند تولید و طراحی و احداث واحد نیمه صنعتی در مقیاس 600 کیلوگرم در روز اشاره کرد.

شکستن انحصار شرکت‌های اروپایی و آمریکایی و ورود به جرگه سازندگان «پمپ تراک سیمان زنی» مزیت قابل توجه طرح «تولید پمپ تراک سیمان زنی» دیگر فناوری  برگزیده مرتبط با صنعت نفت در این جشنواره به شمار می‌آید.

در اجرای این طرح یک شرکت ایرانی به عنوان سازنده نخستین پمپ تراک سیمان کاری و اسید کاری چاه‌های نفت گاز پس از دو سال پشت سر گذاشتن فرآیند مهندسی و تحقیقات بسیار توانسته است با کمک دانش فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان کارفرمای پروژه نخستین واحد را به بهره برداری رساند.

در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور که 27 آذرماه با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حبیب اله بیطرف، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، استانداران استان‌های کشور و رؤسای دانشگاه‌ها در سالن اجلاس سران برگزار شد، 20 پژوهشگر و فناور برتر کشور شامل 16 نفر عضو هیئت علمی به عنوان پژوهشگر برگزیده، 2 نفر به عنوان عضو هیئت علمی و 2 محقق فعال در شرکت‌های دانش بنیان به عنوان فناور برگزیده انتخاب شدند که از آنان قدردانی و تجلیل شد.

 

 

کد خبر 280372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =