منافع ملی در میان باشد، هیچ قدرتی نمی تواند با کارکنان نفت مقابله کند

معاون وزیر نفت گفت: کارکنان واحدهای عملیاتی و ستادی صنعت نفت ثابت کرده اند زمانی که پای منافع ملی در میان باشد، هیچ قدرتی توان مقابله با آنان را ندارد.

 به گزارش شانا، علیرضا صادق آبادی، شامگاه چهارشنبه (۲۹ آذرماه) در نهمین یادواره شهید تندگویان و ۱۰۵۵ شهید صنعت نفت با بیان این که هشت سال دفاع مقدس، خاطره هشت سال جانفشانی، عزت و خودباوری فرزندان غیرتمند ایران اسلامی است، گفت:  شهریور 59، در حالی به سرزمین مان تجاوز شد که تنها فاصله ی اندکی از پیروزی انقلاب اسلامی سپری شده بود.

 وی با یادآوری این که دشمنان تلاششان بر این بود که با خدشه دار کردن باورمندی الهی مردم سرزمین ایران را از انقلاب اسلامی مایوس کنند، تصریح کرد: با یاری پروردگار متعال توطئه دشمنان نه تنها راه به جایی نبرد بلکه مقاومت در برابر این توطئه‌ها، موفقیت‌های بزرگی را زمینه‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی نصیب ملت ایران کرد.

 معاون وزیر نفت با بیان این که این موفقیت‌ها در حالی صورت گرفت که دشمن با توسل به روش‌های ناجوانمردانه شعله جنگ تحمیلی را به خارج از جبهه‌ها و به شهرها کشاند، افزود: به موازات آن دشمن همه توان نظامی خود را به کار گرفت تا با نابودی تأسیسات و مراکز نفتی همزمان به چند هدف راهبردی دست یابد و پشتوانه‌های اقتصادی و لجستیکی را از بین ببرد.

 صادق آبادی به حملات دشمن به تاسیسات نفتی ایران در زمان جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: کارکنان جان بر کف صنعت نفت اما آرزوی قطع تولید و صادرات نفت و تامین فرآورده‌های نفتی را حتی برای یک روز در دل دشمن باقی گذاشتند.

 وی با بیان این که استمرار تولید و صادرات نفت در وضع جنگی در نزدیک ترین فاصله با دشمن، موضوعی نبود که در هیچ کلاس آموزشی قابل تعلیم باشد، اظهار کرد: کارکنان واحدهای عملیاتی و ستادی صنعت نفت طی سال‌های دفاع مقدس در عمل ثابت کرده اند آن زمان که پای منافع ملی در میان باشد، هیچ قدرتی توان مقابله و ایجاد مانع برایشان نیست.

 مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده نفتی ادامه داد: وزارت نفت تنها مجموعه ای است که افتخار وزیر شهید مهندس محمدجواد تندگویان را بر پیشانی دارد و تنها مجموعه غیر نظامی است که ۱۰۵۵ شهید و صدها جانباز و ایثارگر را تقدیم انقلاب اسلامی و پایداری آن و آسایش و امنیت مردم کرده است.

کد خبر 280374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =