قطار توسعه صنعت گاز به پایتخت فیروزه ایران رسید

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: پروژه خط انتقال گاز همت آباد- بار، در پایتخت فیروزه ایران، با بیش از 12 میلیارد تومان هزینه به زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز، حسن منتظر تربتی، اظهار کرد: با گازرسانی به شهر همت آباد، فاز نخست پروژه احداث خط انتقال گاز 52 کیلومتری همت آباد - بار در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز، طول خط انتقال یادشده (از ابتدای خط تا شهرستان همت آباد) را 13 کیلومتر اعلام کرد و افزود: این خط انتقال به قطر 10 اینچ و با فشار طراحی 1050 پوند بر اینچ مربع ( PSI)  از خط لوله گاز 12 اینچ موجود نیشابور- سبزوار در کیلومتر 158 منشعب شده و با رسیدن به شهرستان همت آباد، مردم این منطقه را از نعمت گاز بهره مند می کند.

وی اظهار کرد: تاسیسات نصب شده روی این خط انتقال شامل ایستگاه انشعاب ابتدای خط، ایستگاه فرستنده توپک، ایستگاه انشعاب، CGS ( ایستگاه تقلیل فشار گاز ) همت آباد و ایستگاه حفاظت کاتدیک می‌شود.

تربتی با بیان اینکه هم اکنون حدود 30 کیلومتر از کل پروژه لوله گذاری شده، گفت: هدف از اجرای این پروژه، گازرسانی به شهرها و روستاهای محروم از نعمت گاز طبیعی منطقه مانند همت آباد، امیرآباد، بار و غیره بوده که خوشبختانه با همکاری مسئولان و تلاش کارکنان، فاز نخست آن به زودی افتتاح می‌شود تا اهالی همت آباد، امسال زمستانی گرم را سپری کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز، درباره کالاهای مصرف شده در اجرای پروژه گازرسانی به همت‌آباد گفت: در احداث این پروژه، حدود هزار و 100 شاخه لوله به وزن تقریبی 665 تن مورد استفاده قرار گرفته که با احتساب سایر اقلام و کالاهای مورد نیاز پروژه از طریق 30 تریلر حمل شده است.

 آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال تقویتی 16 اینچ تربت حیدریه – کاشمر

به گفته تربتی، افزون بر بهره برداری از پروژه همت آباد_ بار، عملیات احداث خط لوله انتقال گاز تقویتی 16 اینچ تربت حیدریه   کاشمر به طول تقریبی 77 کیلومتر و با فشار طراحی 1050 پوند بر اینچ مربع که از حوالی شهر تربت حیدریه آغاز شده و تا ایستگاه تقلیل فشار ( CGS ) کاشمر ادامه دارد نیز با هدف تقویت فشار گاز شهرهای واقع در منطقه و گازرسانی به مصرف‌کننده های جدید آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز اعلام کرد: این خط لوله شامل یک ایستگاه فرستنده توپک، 5 ایستگاه شیر بین راهی، یک ایستگاه گیرنده توپک و 2 ایستگاه حفاظت کاتدیک است.

وی یادآور شد: محل اجرای این پروژه در استان خراسان رضوی حد فاصل شمال شهر تربت حیدریه تا جنوب شهر کاشمر و در مجاورت خط لوله 12 اینچ موجود بوده و هزینه اجرای آن بیش از 60 میلیارد تومان برآورد شده است.

کد خبر 280382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =