ارقامی که برای نرخ بنزین و گازوئیل گفته شده گمانه زنی است

سخنگوی دولت با بیان این که دولت در مورد مباحث افزایش قیمت ها حساس است، گفت: اعداد و ارقامی که برای قیمت بنزین و گازوییل گفته می شود گمانه زنی است.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد باقرنوبخت، امروز (سه شنبه، پنجم دی ماه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، با اشاره به این که دولت در سال 97 نیز خود را موظف به مهار تورم می داند، گفت: بدون شک دولت به ثبات اقتصادی و مهار تورم حساس است.

وی با بیان این که برخی با سخنان خود سبب تشدید انتظارهای تورمی در جامعه می‌شوند، افزود: اعداد و ارقامی که برای قیمت بنزین و گازوئیل گفته می‌شود گمانه زنی است.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور می توانست قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد اما به دلیل حساسیت بر موضوع تورم آن را انجام نداد.
نوبخت تصریح کرد: برخی عنوان کردند که بودجه سال 97 بودجه ای تورم زاست، این گفته نادرستی است، بودجه سال آینده اشتغا‌لزا خواهد بود.

نوبخت در پاسخ به این پرسش که منابع حاصل از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در چه بخش‌هایی هزینه خواهد شد، عنوان کرد: دولت با این‌که مجوز افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی را از مجلس داشت، اما فقط یکبار از آن، طی چهار سال گذشته استفاده کرده، همچنین دولت منابع حاصل از آن را به بخش اشتغال اختصاص می‌دهد.

وی در باره جذب سرمایه خارجی در بخش صنعت، به‌ویژه صنعت پتروشیمی عنوان کرد: دولت و بخش خصوصی از جذب سرمایه در صنعت مهم پتروشیمی کشور حمایت می‌کنند.

 


 

کد خبر 280458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =