تنش در خاورمیانه می‌تواند قیمت نفت را به 80 دلار برساند

یک مؤسسه مالی ژاپنی پیش بینی کرد که جنگ در خاورمیانه می‌تواند قیمت نفت را در سال 2018 میلادی به حدود 80 دلار برای هر بشکه برساند.

به گزارش پایگاه خبری بیزینس اینسایدر، مؤسسه ژاپنی نمورا اعلام کرد تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه می‌تواند قیمت نفت را در سال آینده میلادی بالا ببرد.

طبق اعلام نمورا، تنش‌های اخیر در خاورمیانه در آغاز پر سر و صدا بوده‌اند، اما به تدریج از شدت آنها کاسته شده است. برای نمونه، می‌توان به تنش‌های مربوط به قطر و یمن اشاره کرد. 

این مؤسسه اعلام کرد اگرچه ادامه این الگوی تنش در سال آینده میلادی احتمال کمی دارد، به هر حال تشدید تنش‌ها می‌تواند ثبات منطقه‌ای را تهدید کند و قیمت نفت را افزایش دهد.

طبق برآورد نمورا، جدا از کشورهایی که به طور مستقیم در تنش‌ها درگیر باشند، کشورهایی همچون روسیه، کلمبیا، مالزی و برزیل، بیشترین سود را از جهش قیمت نفت خواهند برد و کشورهایی همچون چین، هند، اندونزی، تایلند، آفریقای جنوبی و ترکیه، بیشترین آسیب‌ها را متحمل خواهند شد.

توانایی نیروهای یمنی برای شلیک موشک به عمق عربستان، احتمال جنگ داخلی در لبنان و افزایش تنش‌ها در فلسطین به دلیل تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود در اسرائیل به قدس، از جمله زمینه‌های تنش‌زا در خاورمیانه به شمار می‌آیند.

کد خبر 280469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =