نرخی برای حامل‌های انرژی در لایحه بودجه 97 تعیین نشده است

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 با اشاره به این‌که جهت گیری این کمیسیون و دولت این است که فشار اقتصادی به مردم به‌ویژه اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه تحمیل نشود، گفت: نرخی برای حامل‌های انرژی در لایحه بودجه 97 تعیین نشده است.

به گزارش شانا، علی اصغر یوسف نژاد، به جلسه امروز (شنبه، نهم دی‌ماه) کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 که با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در باره نرخ حامل‌های انرژی و کلیات بودجه برگزار شد اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت مصوبات کمیسیون تلفیق به منزله حکم قطعی برای اجرا نیست، بلکه این مصوبات به عنوان یک موضوع تصویب شده در کمیسیون تلفیق است و برای اجرای قطعی باید در صحن علنی مجلس مورد موافقت نمایندگان قرار گیرد و بعد از آن نیز توسط شورای نگهبان به تایید برسد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 افزود: جهت گیری کمیسیون تلفیق بودجه مجلس و دولت این است که فشار اقتصادی به مردم به‌ویژه اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه تحمیل نشود.

وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون تلفیق تلاش خواهند کرد که بر اساس واقعیت‌های جامعه تصمیم گیری شود و تصمیم گیری نهایی به مصلحت و منفعت کشور باشد و همچنین به افزایش اشتغال و گردش پولی در کشور توجه شود.

یوسف نژاد عنوان کرد: موضوع افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای جامعه اهمیت دارد، بنابراین باید به دقت مورد رسیدگی قرار گیرد، در تبصره 18 لایحه بودجه مقرر شده که با افزایش نرخ حامل‌های انرژی 17 هزار و 400 میلیارد تومان درآمد به دست بیاید که با محاسبه تامین منابع 15 هزار میلیارد تومانی از صندوق توسعه ملی و 50 درصدی که بانک‌ها و دولت در نظر می‌گیرند، در مجموع حدود 74 هزار میلیارد تومان به منظور افزایش اشتغال صرف شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 گفت: این‌که شنیده می‌شود قیمت بنزین هر لیتر 1500 و گازوییل به لیتر 400 تومان خواهد رسید، باید توجه کرد که در لایحه پیشنهادی دولت اعدادی در این خصوص تعیین نشده و تلاش این است که قیمت حامل‌های انرژی مطابق با شرایط اقتصادی در جامعه تعیین شود و رشد قیمت حامل‌های انرژی با شیب کند باشد.

وی افزود: در جلسه امروز کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای تصویب نشد، اما در ادامه با حضور مسئولان و وزاری مربوطه مباحثی مانند اشتغال، رسیدگی به بدهی‌های دولت و بازار ارز بررسی می‌شود.

کد خبر 280537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =