پیشرفت پالایشگاه طرح توسعه فاز 13 به 91 درصد رسید

مجری طرح توسعه فاز 13 از پیشرفت 91 درصدی پروژه پالایشگاه این فاز خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، پیام معتمد در باره برنامه‌های آینده پالایشگاه فاز 13 گفت: هم اکنون با تولید عادی بخار از بویلر نخست واحد 121، عملیات قلیایی شویی بویلر دوم نیز تا پایان این هفته پایان می‌یابد و از این پس هر 2 بویلر A و B این واحد برای ایجاد اطمینان از پایداری تولید بخار در عملیات قرار خواهند گرفت.

وی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده و با توجه به پیشرفت عملیات پیش راه اندازی، هر سه هفته یک بویلر دیگر از این پالایشگاه به تولید خواهد رسید.

معتمد با اشاره به این که هم اکنون اوج فعالیت‌ها در بخش ابزار دقیق پالایشگاه متمرکز شده است، گفت: هم اکنون تابلوهای هشت واحد سیستم کنترل در واحدهای مختلف پالایشگاه نصب و در مرحله Loop Check قرار گرفته اند.

مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی،  ضمن تاکید بر استفاده از همه امکانات پیمانکاران توانمند داخلی و برنامه ریزی های فشرده برای شتاب در روند پیشرفت طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی تصریح کرد: تا پایان بهمن ماه  امسال سیستم کنترل کلیه واحد های فرآیندی مسیر تولید اولیه ،آماده بهره برداری خواهند شد.

معتمد اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 6500 نفر نیروی انسانی ماهر در قالب 40 پیمانکار داخلی با تلاش شبانه روزی مشغول آماده سازی پالایشگاه برای راه اندازی حداقل یک ردیف شیرین سازی با گاز ترش فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی تا پیش از پایان زمستان امسال هستند.

 تولید روزانه 56.6 میلیون متر مکعب گاز غنی، 75 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد و تولید سالانه 1.05 میلیون تن گاز مایع «LPG» (پروپان و بوتان) و یک میلیون تن اتان به منظور تامین خوراک واحدهای پتروشیمی از اهداف اجرای فاز 13 پارس جنوبی است.

کنسرسیومی متشکل از شرکت پترو پایدار ایرانیان، شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) و شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران(گروه مپنا)  اجرای این پروژه را به عهده دارند. شرکت پتروپایدار ایرانیان مسئولیت رهبری این کنسرسیوم را به عهده دارد.

 

 

کد خبر 280539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =