مصرف بیش از 657 میلیون مترمکعب گاز در روزی که گذشت

مصرف گاز در بخش خانگی به دلیل کاهش دمای هوا در روز شنبه با اندکی افزایش همراه بوده که در پی آن مجموع مصرف گاز کشور به بیش از 657 میلیون مترمکعب رسیده است.

به گزارش شانا، بر اساس آمار شرکت ملی گاز، میزان مصرف این انرژی ارزشمند در روز شنبه (9 دی‌ماه) 657 میلیون و 800 هزار مترمکعب در همه بخش‌های مصرفی کشور بوده است.

در این روز، نیروگاه‌ها 151 میلیون مترمکعب گاز دریافت و مصرف کرده‌اند، افزون بر این در بخش صنایع عمده 92 میلیون و 500 هزار مترمکعب گاز مصرف شده است.

بخش خانگی و تجاری که از جمله بخش‌های پرمصرف گاز در کشور هستند، 414 میلیون و 300 هزار مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند که این میزان در مقایسه با مدت اخیر (که به سبب افزایش دمای هوا میزان مصرف گاز در بخش خانگی کاهش یافته بود) با اندکی افزایش همراه است.

صادرات به کشورهای همسایه نیز بخشی از آمار مصرف گاز را به خود اختصاص می‌دهد. این میزان در روز شنبه به طور مجموع 41 میلیون و 800 هزار مترمکعب اعلام شده است.

تامین نیاز مصرف گاز در داخل کشور مهم‌ترین اولویت شرکت ملی گاز است به این معنا که از کل حجم تولید گاز در کشور، نخست بخش خانگی، بخش تجاری، صنایع عمده و نیروگاه‌ها در صدر فهرست گازرسانی قرار دارند و پس از آن مطابق قراردادهایی که مابین ایران و برخی کشورهای همسایه منعقد شده، حجمی از گاز به این کشورها صادر می‌شود بنابراین تا جایی که گاز در کشور و به ویژه در بخش خانگی به درستی مورد استفاده قرار گیرد و از هدر رفت آن که به معنای سوختن نا‌به‌جای انرژی با ارزش کشور است، جلوگیری شود، در بخش صادراتی، ایران قدرت بیشتری برای افزایش صادرات گاز و نیز افزایش ارزآوری خواهد داشت.

کد خبر 280556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =