رئیس جمهوری: همه توان ملی برای تعیین سرنوشت خدمه نفتکش به کار گرفته شود

رئیس جمهوری در جلسه‌ای، آخرین وضع کارکنان نفتکش ایرانی را که در آب‎های چین طعمه حریق شده است، بررسی و دستورهای لازم را برای به‌کارگیری همه توان ملی و منطقه‌ای برای شتاب در تعیین سرنوشت و رسیدگی به وضع خدمه این نفتکش صادر کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی، رئیس جمهوری امروز (سه‌شنبه، 19 د‌‌‌ی‌ماه) در جلسه‌ای که با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت،  محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، پس از استماع گزارش‌ها تاکید کرد: مهم‌ترین موضوع در مرحله کنونی‌، تعیین سرنوشت و رسیدگی به وضع کارکنان این نفتکش و خانواده‌های عزیز آنان است و همزمان نیز باید پیگیری‌های لازم حقوقی برای جبران خسارت‌ها انجام گیرد.

رئیس جمهوری در این جلسه پس از گزارش بیژن زنگنه وزیر نفت و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، از آنها خواست ضمن ارائه گزارش نهایی و فنی از دلایل حادثه، پیگیری‌های لازم را برای رسیدگی به ابعاد مختلف حادثه به‌ویژه سرنوشت کارکنان کشتی و خانواده‌های این عزیزان انجام دهند.

حسن روحانی همچنین پس از گزارش محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، دستور داد همه امکانات دستگاه دیپلماسی برای پشتیبانی سیاسی و حقوقی، تسریع عملیات اطفای حریق، رسیدگی به وضع کارکنان و مذاکرات لازم با کشورهای همجوار ساحلی به کارگرفته شود.

نفتکش ایرانی حامل حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر 16 دی‌ماه و پس از برخورد با یک کشتی باری، طعمه حریق شد و عملیات برای اطفای حریق و تعیین سرنوشت 32 خدمه این کشتی همچنان تداوم دارد.

کد خبر 280717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =