ربیعی خواستار تداوم عملیات مهار آتش نفتکش سانچی در شب شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما اطمینان داریم که قدرت فناوری چین به حدی بالاست که بتواند عملیات نجات را در شب انجام دهد، بنابراین از آنها خواسته‌ایم عملیات مهار آتش را در شب هم ادامه دهند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، علی ربیعی عصر امروز (پنجشنبه، 21 دی‌ماه) در دیدار با پانگ سن، سفیر چین در ایران، درباره وضع مهار آتش نفتکش سانچی، گفت: امروز به ما اطلاع دادند که شرایط بهتر شده است و چند تن از نیروهای شرکت ملی نفتکش ایران توانستند در مرکز عملیات مهار آتش در چین حضور یابند.

 

وی افزود: حضور شمار بیشتری از ایرانیان در مرکز مدیریت حادثه می‌تواند سب بهبود شرایط و سبب اطمینان بخشی برای مردم شود.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به دلیل این که جریان باد به صورتی است که نفتکش را به سوی آب‌های ژاپن منتقل می‌کند، تلاش کرده‌ایم که کشتی‌های آتشخوار ژاپنی را وارد عملیات کنیم.

 

ربیعی خطاب به سفیر چین گفت: از شما می خواهیم که هماهنگی لازم برای آغاز فعالیت کشتی ژاپنی در مهار آتش انجام شود.

 

وی ادامه داد: انتظار داریم در صورتی که نفتکش سانچی به طرف آب‌های ژاپن رفت، چین همچنان در عملیات مهار آتش همکاری داشته باشد و ناهماهنگی در همکاری‌های بین المللی در عملیات مهار آتش، تاثیری نداشته باشد.


قول چینی‌ها برای همکاری تا پایان عملیات امداد و نجات

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نفتکش تقریبا نزدیک آب‌های ژاپن شده است و خوشبختانه ژاپنی‌ها آمادگی خود را اعلام کرده اند، چینی‌ها قول داده‌اند تا پایان عملیات امداد و نجات، به همکاری خود ادامه دهند.

 

مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی تصریح کرد: امیدواریم هماهنگی لازم انجام شود تا به محض فراهم شدن شرایط، افراد بتوانند برای اطلاع از وضع خدمه، وارد نفتکش شوند.

 

ربیعی افزود: ما اطمینان داریم که قدرت فناوری چین به حدی بالا هست که بتواند عملیات نجات را در شب نیز انجام دهد، بنابراین از آنها خواسته‌ایم که عملیات مهار آتش را در شب نیز ادامه دهند.

 

مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی درباره نحوه همکاری چین در مدیریت این بحران گفت: چینی ها در این حادثه تلاش زیادی کرده اند اما انتظار داریم که باز هم فعالیت خود را بیشتر کنند.

 در حال ساماندهی یک همکاری بین المللی هستیم

ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که در حال ساماندهی یک همکاری بین المللی هستیم، ادامه داد: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، در نظر دارد با نخست وزیر چین درباره این موضوع و لزوم شتاب در عملیات مهار آتش صحبت کند، اما به دلیل مسافرت وی به خارج از چین امکان این هماهنگی و صحبت وجود نداشته است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که از 6 کشور درخواست کرده ایم که در عملیات مهار آتش نفتکش، مشارکت کنند، افزود: امروز علائم خوبی وجود داشت که نشان می‌داد آتش در حال مهار شدن، است اما به دلیل رسیدن شب، چینی ها دوباره فعالیت خود را کند کرده اند.

 

مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی درباره این که آیا تا فردا مهار می شود یا نه؟ گفت: ما پیش بینی می‌کردیم که تا فردا مهار شود، اما با توجه به این که فعالیت در شب متوقف شده، نمی دانیم که تا فردا انفجار جدیدی رخ بدهد یا نه؟

 
امیدواری به نجات خدمه نفتکش

وی با بیان این که به نجات خدمه نفتکش امیدوار هستیم، تصریح کرد: تمهیداتی در این کشتی‌ها پیش بینی می‌شود تا افراد بتوانند خود را نجات دهند.

 

مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی با بیان این که پیش بینی شرایط دشوار است، اظهار کرد: کارشناسان بر اساس شواهد به ما می‌گویند امیدوار باشیم.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: هیچ کارشناسی هنوز از نجات خدمه نفتکش سانچی قطع امید نکرده است، بنابراین هر کاری که از دستمان بر می‌آید باید انجام دهیم.

نفتکش ایرانی حامل 970 هزار بشکه میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر 16 دی ماه پس از تصادم با یک کشتی فله بر هنگ‌کنگی، طعمه حریق شد.

 

کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.

 

این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در نفتکش سانچی شد و از 32 خدمه آن شامل 30 نفر ایرانی و 2 تن بنگلادشی خبری نیست، البته دوشنبه پیکر یکی از خدمه ایرانی این نفتکش در سه مایلی محل حادثه کشف شد که هویت آن هنوز شناسایی نشده است.

 

کشتی باری چینی که حامل غلات آمریکایی بود، آسیب جزئی دید و 21 خدمه آن که همگی اتباع چین بودند، نجات یافتند.

 

عملیات برای اطفای حریق و تعیین سرنوشت خدمه نفتکش سانچی همچنان ادامه دارد. 

کد خبر 280754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =