شناور ژاپنی عملیات اطفای حریق نفتکش سانچی را آغاز می‌کند

سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضع نفتکش سانچی اعلام کرد: امروز چهار شناور درگیر مهار آتش نفتکش سانچی بودند، شناور ژاپنی نیز فردا کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمد راستاد، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی امروز (پنجشنبه، 21 دی‌ماه) اعلام کرد: پس از غروب آفتاب به وقت محلی، چینی‌ها عملیات نجات را متوقف کرده اند، امیدواریم کشتی های که در منطقه مستقر شده اند فردا صبح (جمعه، 22 دی‌ماه) همگی درگیر عملیات شده و آتش را مهار کنند.
 
وی افزود: هنوز میزان زیادی از محموله میعانات گازی باقی مانده است و همچنان آتش ادامه دارد، اما خوشبختانه امروز شرایط بهتر بود و شعله‌ها کاهش یافت.


سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضع نفتکش سانچی
 با بیان این که شناورهای و گروه‌های جدید به عملیات مهار آتش اضافه شده اند، ادامه داد: کشتی‌هایی که در منطقه مستقر هستند انواع مختلفی دارند برخی آتش خوار و برخی جستجوگر هستند.

وی یادآور شد: ناوگان خوبی در منطقه حضور دارد که امیدواریم فردا آتش مهار شده و امکان دسترسی به نفتکش سانچی برای بررسی وضع خدمه را داشته باشیم.


سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضع نفتکش سانچی درباره امکان مهار آتش در روز جمعه گفت: هر احتمالی وجود دارد اما امیداوریم که عملیات فردا به خاموش شدن آتش منجر شود.

به گزارش شانا، علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی در دیدار با پانگ سن، سفیر چین در تهران خواستار ادامه عملیات مهار آتش توسط چینی ها در شب شد.

نفتکش ایرانی حامل ۹۷۰ هزار بشکه میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر ۱۶ دی ماه پس از تصادم با یک کشتی فله بر هنگ‌کنگی، طعمه حریق شد.

 

 

کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی ۶۴ هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.

 

این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در نفتکش سانچی شد و از ۳۲ خدمه آن شامل ۳۰ نفر ایرانی و ۲ تن بنگلادشی خبری نیست، البته دوشنبه پیکر یکی از خدمه ایرانی این نفتکش در سه مایلی محل حادثه کشف شد که هویت آن هنوز شناسایی نشده است.

 

کشتی باری چینی که حامل غلات آمریکایی بود، آسیب جزئی دید و ۲۱ خدمه آن که همگی اتباع چین بودند، نجات یافتند.

 

عملیات برای اطفای حریق و تعیین سرنوشت خدمه نفتکش سانچی همچنان ادامه دارد.

کد خبر 280757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =