پتروشیمی موفق‌ترین صنعت ایران پس از انقلاب اسلامی است

سخنگو و عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با بیان این‌که صنعت پتروشیمی ایران، صنعتی جهانی است و در بازارهای دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، گفت: پتروشیمی موفق‌ترین صنعت ایران پس از پیروزی انقلاب است.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدحمید حسینی، امروز (شنبه، 23 دی‌ماه) در نشست خبری مسئولان اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی، با اشاره به این‌که نقش ایران در بازار قیر منطقه بی‌نظیر است، گفت: ایران در صنعت قیر آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و ما هم اکنون پنج درصد بازار جهانی این فرآورده را در اختیار داریم.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با بیان این‌که بازار قیر دنیا، بازاری 110 میلیون تنی در دنیاست، افزود: صادرات قیر ایران در ماه‌های گذشته کاهش یافته که باید با  تدابیری این کسری صادرات را جبران کنیم.

وی در ادامه به موفقیت‌های صنعت پتروشیمی اشاره و تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران، یکی از موفق‌ترین صنایع پس از پیروزی انقلاب است، این صنعت، صنعتی جهانی است و در بازارهای دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

حسینی عنوان کرد: توسعه صنعت پتروشیمی نیازمند جذب سرمایه است، اگر خواهان استفاده از برجام و جذب سرمایه هستیم باید بیش از پیش از فرصت‌های پیش رو در اقتصاد کشور استفاده کنیم.

وحید شیخی، رئیس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی نیز در این نشست با بیان این‌که سولفور داخل قیر ایران سبب شده است تا این محصول کیفیت خوبی داشته باشد، گفت: برخی واحدهای قیرسازی در کشور با مشکلاتی روبه‌رو هستند که باید به رفع مشکلات آنها اقدام کرد.

کد خبر 280789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =