درخواست ایران از کره جنوبی برای شرکت در عملیات اطفای حریق سانچی

مسئول کمیته رسیدگی به نفتکش حادثه‌دیده سانچی با اشاره به اعلام آمادگی ژاپنی‌ها برای همکاری در عملیات اطفای حریق اظهار کرد: امروز از کره جنوبی نیز برای شرکت در این عملیات درخواست کمک خواهیم کرد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: فردا (یکشنبه، 24 دی‌ماه) به هر شکل باید گروه ایرانی امداد و نجات روی نفتکش سانچی برود و تکلیف دریانوردان ما مشخص شود.

وی با اشاره به اعلام آمادگی ژاپنی‌ها برای همکاری و کمک به عملیات اطفای حریق نفتکش حادثه دیده، تصریح کرد: امروز از کره‌ای‎ها هم درخواست کمک خواهیم کرد؛ می‎خواهیم هماهنگی به نحوی انجام شود که بیشترین اثربخشی را داشته باشد.

مسئول کمیته رسیدگی به نفتکش حادثه دیده سانچی با بیان این که نیاز به پنج هزار تن فوم داریم که باید به هر طریق ممکن تهیه شود، گفت: امشب نیاز به 2 کشتی برای کولینگ (خنک کردن) داریم که باید هرچه زودتر فراهم شود.

ربیعی تصریح کرد: باید هر میزان فوم که برای اطفای حریق لازم است با آتشخوار به منطقه ارسال شود.

کشتی سانچی روز ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۶ بندر عسلویه را با محموله حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی به مقصد یکی از بنادر کره جنوبی ترک کرد و روز شنبه (۱۶ دی‌ماه) ساعت هشت شب به وقت محلی با یک کشتی فله‌بر تحت پرچم هنگ‌کنگ و با خدمه چینی برخورد کرد.

در این حادثه ۳۲ خدمه این نفتکش مفقود شدند که با پیدا شدن پیکر سه خدمه آن تاکنون، سرنوشت ۲۹ نفر دیگر همچنان نامشخص است.

 

کد خبر 280795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =