2 خدمه نفتکش سانچی در دقایق اولیه انفجار جان باختند

فرمانده چینی عملیات اطفای حریق نفتکش ایرانی با اشاره به پیدا شدن پیکر 2 خدمه نفتکش سانچی در صبح روز شنبه گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این دو پیکر که روی عرشه یافت شدند، همان دقایق اولیه انفجار جان باخته‎اند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، «شیه کوان وی» امروز (شنبه، 23 دی ماه) در جلسه‌ای با حضور علی ربیعی، نماینده ویژه رئیس جمهوری و مسئول کمیته رسیدگی به نفتکش حادثه دیده سانچی افزود: پیکر این 2 جان‌باخته که امروز پیدا شد و همچنین جعبه سیاه کشتی فردا بعدازظهر (یکشنبه، 24 دی‌ماه) برای بررسی بیشتر به شانگهای می‌رسند. 

فرمانده چینی عملیات اطفای حریق نفتکش ایرانی با اشاره به وضع متغیر نفتکش ایرانی ادامه داد: نمی توان با قطعیت درباره وضع کشتی از جمله زمان اطفای آن نظر داد.

شیه کوان با بیان این که تلاش خود را برای مهار آتش نفتکش حادثه دیده به کار گرفته‌ایم، تصریح کرد: از گروه ایرانی خواسته‌ایم ارزیابی‌های کارشناسان فنی‌شان را در اختیار ما بگذارند.

وی با بیان این که در چند روز گذشته حجم زیادی از فوم برای اطفای حریق مصرف شده است، گفت: هم اکنون حدود 260 تن فوم ذخیره داریم، اما پیش‌بینی می‌کنیم به فوم بیشتری نیاز داشته باشیم.

فرمانده چینی عملیات اطفای حریق نفتکش ایرانی، مهار آتش کشتی را کاری فنی و پیچیده عنوان کرد و گفت: کشتی ژاپنی از 2 روز پیش به ظرفیت تیم اطفای حریق افزوده شده است.

شیه کوان درباره دلیل استفاده نکردن از هواپیما برای خاموش کردن کشتی گفت: هواپیما تنها ظرفیت حمل سه تن فوم را دارد و به هیچ‌وجه امکان بهره‌گیری از آن نیست. با خلبانان مختلفی درباره امکان استفاده از هواپیما صحبت شد که این کار را توصیه نکردند.

وی با بیان این که هم‌اکنون چهار کشتی در حال کمک و سه کشتی دیگر هم در منطقه هستند، اظهار کرد: یک کشتی کره جنوبی، 2 کشتی ژاپنی و هفت کشتی چینی دیگر هم در این عملیات حضور خواهند یافت.

کشتی سانچی روز ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۶ بندر عسلویه را با محموله حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی به مقصد یکی از بنادر کره جنوبی ترک کرد و روز شنبه (۱۶ دی‌ماه) ساعت ۸ شب به وقت محلی با یک کشتی فله‌بر تحت پرچم هنگ‌کنگ و با خدمه چینی برخورد کرد.

در این حادثه ۳۲ خدمه این نفتکش مفقود شدند که با پیدا شدن پیکر سه خدمه آن تا کنون، سرنوشت ۲۹ نفر دیگر همچنان نامشخص است.

کد خبر 280796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =