ضرورت دسترسی و اطلاع هر چه سریع‌تر از وضع خدمه نفتکش سانچی

رئیس جمهوری در مکالمه تلفنی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن اخذ گزارش وی از آخرین وضع مهار آتش نفتکش سانچی گفت: همه اقدام‌ها و امکانات لازم برای اطلاع سریع‌تر از وضع و دسترسی به خدمه نفتکش ایرانی بسیج شود.

به گزارش شانا، حسن روحانی، رئیس جمهوری در تماس تلفنی با علی ربیعی که به نمایندگی از رئیس جمهوری، مامور رسیدگی به وضع نفتکش ایرانی و خدمه آن شده و هم اینک در چین حضور دارد، افزود: ضروری است با ادامه مذاکرات و پشتیبانی بیشتر وزارت امور خارجه، همه نیازها و امکانات لازم برای دسترسی سریع‌تر و اطلاع از وضع خدمه نفتکش از کشورهای همجوار و تسریع همکاری‌های دولت چین به کار گرفته شود.

رئیس جمهوری از وزیر کار خواست ضمن ارائه مستمر و مستقیم گزارش پیگیری حادثه، اطمینان یابد که در نخستین فرصت ممکن، نیروهای ایرانی و چینی برای اقدام‌های تکمیلی و امدادی وارد نفتکش شوند.

رئیس کمیته ویژه رسیدگی به وضع نفتکش حادثه دیده سانچی نیز در این تماس تلفنی گزارشی را از نشست کمیته اضطراری رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی در شانگهای چین ارائه کرد و گفت به نمایندگی از دولت ایران از مقام‌های چینی خواسته است ضمن به‌کارگیری تمام توان خود برای نجات دریانوردان ایرانی، در اجرای عملیات امداد و نجات بر میزان تلاش‌های‌ خود بیفزایند.

رئیس جمهوری در نخستین روزهای پس از حادثه، ضمن تشکیل جلسه ویژه، دستورهای لازم را به وزیران نفت، امور خارجه و راه و شهرسازی برای رسیدگی به وضع نفتکش حادثه‌دیده و پیگیری جبران خسارت‌های وارده و به‌ویژه رسیدگی به خانواده‌های خدمه ایرانی نفتکش سانچی صادر کرده بود.

همچنین علی ربیعی از سوی رئیس جمهوری ماموریت ویژه یافت تا روند رسیدگی به این حادثه را پیگیری کند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روز نخست، ستاد رسیدگی به بحران را تشکیل داد و پس از جلسه با خانواده کارکنان ایرانی نفتکش و نیز سفرای چین و ژاپن، برای هماهنگی و مدیریت مستقیم عملیات اطفای حریق عازم چین شد.

در همین راستا علی ربیعی دیروز (جمعه) در اتاق بحران حادثه در شانگهای حضور یافت. وزارت امور خارجه نیز با فعال ساختن تمام مسیرهای دیپلماتیک، مشغول پشتیبانی لازم است. محمدجواد ظریف امروز در تماس با همتای چینی خود آخرین هماهنگی‌ها را برای تسریع در همکاری‌های طرف چینی انجام داد.

کشتی سانچی روز ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۶ بندر عسلویه را با محموله حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی به مقصد یکی از بنادر کره جنوبی ترک کرد و روز شنبه (۱۶ دی‌ماه) ساعت هشت شب به وقت محلی با یک کشتی فله‌بر تحت پرچم هنگ‌کنگ و با خدمه چینی برخورد کرد.

در این حادثه ۳۲ خدمه این نفتکش مفقود شدند که با پیدا شدن پیکر سه خدمه آن تا کنون، سرنوشت 29 نفر دیگر  همچنان نامشخص است.

کد خبر 280801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =