امکان ورود گروه ایرانی امداد و نجات به نفتکش «سانچی» نیست

تکاوران ایرانی که از صبح امروز (یکشنبه، 24 دی‌ماه) برای امداد و نجات خدمه نفتکش سانچی به محل حادثه اعزام شده‌اند، به دلیل شدت آتش، امکان ورود به کشتی را ندارند.

به گزارش شانا، به نقل از ایرنا، شدت دود و آتش در نفتکش ایرانی حادثه دیده در آب‌های سرزمینی چین بالاست و شرایط ورود به آن به خاطر درجه حرارت بالا فراهم نیست. کارشناسان می‌گویند باید شرایط از نظر حرارت و وجود گازهای سمی به حد مطلوب برسد تا گروه تجسس و امداد و نجات ایران و چین بتوانند وارد کشتی شوند.

حرارت کشتی سانچی بر اساس داده‌های اتاق کنترل عملیات شانگهای، 350 درجه سانتیگراد است که برای ورود به کشتی مناسب نیست.

گروهی از تکاوران ایرانی برای امداد و نجات خدمه این نفتکش از 2 روز پیش  وارد شانگهای شده‌اند. این گروه عصر روز گذشته به محل حادثه اعزام شد که صبح امروز به محل حادثه رسید.

نفتکش ایرانی حامل حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی، عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد با یک کشتی باری با آن، دچار آتش سوزی شد.

کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می‌رفت و در بین راه به نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.

32 سرنشین این نفتکش که شامل 30 ایرانی و 2 بنگلادشی است در این حادثه مفقود شدند. تاکنون پیکر سه نفر پیدا شده، اما هویت آنها هنوز مشخص نشده است.

کد خبر 280804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =