تازه‌ترین رویکردهای جهانی HSE برای مدیران صنعت نفت ارائه می‌شود

مدیرکل HSE و پدافند غیرعامل وزارت نفت از ارائه رویکردهای نوین بهداشت، ایمنی و محیط زیست برای مدیران عملیاتی و مدیران طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت ایران در یک کارگاه آموزشی ایرانی-فرانسوی خبرداد.

سیدباقر مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا اعلام کرد: کارگاه آموزشی ایرانی-فرانسوی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در صنعت نفت با حضور  متخصصانی از شرکت‌های معتبر نفت و گاز دنیا و حوزه HSE فرانسه با هماهنگی معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی و اداره کل HSE وزارت نفت برگزار می‌شود.

وی درباره ضرورت برپایی این کارگاه آموزشی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری ضرورت استقرار نظام حرفه‌ای بهداشت، ایمنی و محیط زیست وجود دارد و بررسی حوادث صنعت نفت و شناخت ضعف‌ها و حوزه‌های قابل بهبود از مهم‌ترین اهداف برپایی این کارگاه است.

مدیرکل HSE و پدافند غیرعامل وزارت نفت افزود: ضرورت بهینه‌کاوی از شرکت‌های معتبر دنیا و بهره‌گیری از تجربه‌های آنها ما را بر آن داشت تا کارگاهی را با هدف آشنایی صنعت نفت کشور با رویکردهای جدید HSE در دنیا برنامه‌ریزی و برای کارشناسان این حوزه ارائه کنیم.

مرتضوی تصریح کرد: پس از بررسی شرکت‌ها و شناسایی فرصت‌های موجود و همچنین ضرورت بهره‎گیری از شرکت‌های صاحب سبک حوزه نفت و گاز دنیا قرار شد از توانمندی شرکت‌های توتال، اکسنس و IFP و دیگر شرکت‌های معتبر استفاده شود.

وی گفت: با همکاری معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و هماهنگی‌های انجام شده از سوی اتاق بازرگانی سفارت فرانسه در تهران، مقدمات برگزاری این کارگاه از جمله انتخاب و دعوت از شرکت‌های معتبر و بین‌المللی نفت و گاز و حوزه HSE کشور فرانسه و تنظیم جزئیات برنامه‌های اجرایی پیگیری شد.

مدیرکل HSE و پدافند غیرعامل وزارت نفت با اشاره به این‌که ظرفیت پیش‌بینی شده برای اعضای این کارگاه حدود 200 نفر است، تصریح کرد: این کارگاه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (نهم و دهم بهمن ماه) در تالار اجتماعات مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت برگزار می‌شود.

مرتضوی هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی مدیران عملیاتی و مدیران طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت با تازه‌ترین رویکردهای HSE شرکت‌های معتبر نفت و گاز دنیا برشمرد و گفت: این گونه کارگاه‌ها به مدیران میانی درباره این که چه رویکردهایی را از جنبه مدیریتی و فنی برای بهبود عملکرد HSE به‌کار گیرند، دیدگاه مناسبی می‌دهد.

به گفته وی، مخاطب اصلی این کارگاه مدیران بهره‌برداری، مدیران تعمیرات، مهندسی، بازرسی فنی و HSE شرکت‌های تولیدی و مدیران طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت هستند.

 مرتضوی محورهای اصلی سخنرانی‌ها را منتخبی از نیازهای امروز صنعت نفت در حوزه HSE برشمرد و تاکید کرد: مسائل به گونه‌ای است که کل چرخه تاسیسات صنعت نفت از مرحله طراحی تا بهره‌برداری را پوشش می‌دهد و 14 عنوان سخنرانی با چهار محور مدیریت HSE و ارتقای فرهنگ، مهندسی ایمنی و مدیریت ریسک، پیشگیری از خسارت‌های عمده و مدیریت دارایی‌های فیزیکی و مسائل محیط زیست را شامل می‌شود.

مدیرکل HSE و پدافند غیرعامل وزارت نفت گفت: با توجه به محورهای یاد شده، شرکت های صاحب‌نام و مطرح در این کارگاه حضور خواهند داشت که تاکنون حضور نمایندگانی از شرکت‌های TOTAL ،AXENS ،IFP ،ARTELIA، B.V. ،SOFREGAS ،KERDOS ENERGY ،AMETHYSTE ،GAS VIEWER ،PATH CONTROL و مرکز ایمنی صنایع نفت فرانسه(GESIP) در این کارگاه قطعی است.

وی درباره برپایی این کارگاه به زبان انگلیسی و امکان ترجمه همزمان اظهارکرد: در نظر است امکان ترجمه همزمان سخنرانی‌ها فراهم شود، همه سخنرانی‌ها به طور کامل ضبط می‌شود و فایل‌های آموزشی در سایت اداره کل HSE در دسترس قرار می‌گیرد.

مرتضوی با بیان این‌که در آینده دوره‌های آموزشی طرح تربیت فرماندهان صحنه حوادث صنعت نفت اجرایی خواهد شد، اعلام کرد: تاکنون اقدام‌های اولیه از جمله ارزیابی و انتخاب افراد انجام شده و مراحل نهایی امضای قرارداد آموزشی نیز در حال انجام است.

جزئیات عناوین سخنرانی و ارائه‌کنندگان سخنرانی در پرتال این اداره کل به آدرس http:\\hse.mop.ir در دسترس قرار می‌گیرد.

کد خبر 280814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =