وزیر امور خارجه درگذشت سرنشینان نفتکش سانچی را تسلیت گفت

وزیر امور خارجه در پیامی، با تسلیت درگذشت شهادت‌گونه سرنشینان نفتکش سانچی، تاکید کرد: همکاران من در این وزارتخانه و در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه، با تمام وجود برای نجات جان این دلاورمردان کوشیدند.

به گزارش شانا، متن کامل پیام محمدجواد ظریف به این شرح است:

«انالله و انا الیه راجعون

ضایعه دردناک جان باختن شهادت‌گونه پرسنل نفتکش سانچی همه مردم ایران را در کنار خانواده‌ها و همکاران این عزیزان قهرمان عزادار ساخته است. در چندین روز گذشته همه ما ایرانیان مضطرب و چشم نگران، اخبار مربوط به فرزندان محبوس خود در نفتکش سانچی را هزاران کیلومتر دورتر از خانه خود، در میان آب‌های بی‌نهایت، دنبال کردیم؛ فرزندانی سختکوش و گمنام که در راه تامین منافع  ایران عزیز و حضور سربلند در عرصه مبادلات جهانی، سختی‌های بسیاری را در تمامی سال‌های گذشته و در طول خدمت فداکارانه خود به جان خریدند و اینک، در میان شعله‌های آتش، جاودانه شدند.

همه دست‌اندرکاران در کشور و همکاران من در وزارت امور خارجه و در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه با تمام وجود برای نجات جان این دلاورمردان کوشیدند، اما متاسفانه سرنوشت خط دیگری را رقم زد و ما اکنون داغدار همه این قهرمانانیم.

وزارت امور خارجه در کنار سایر دستگاه‌های ذی‌ربط با استفاده از همه ظرفیت‌های خود پیگیری‌های قانونی لازم را برای علت‌یابی دقیق حادثه و استیفای حقوق ملت ایران و خانواده‌های داغدار به عمل خواهد آورد.

اینجانب ضمن ابراز تالم و تاسف عمیق نسبت به جان باختن شهادت‌گونه پرسنل نفتکش سانچی، این ضایعه دردناک را به ملت شریف ایران، خانواده‌های داغدار و همکاران این عزیزان تسلیت گفته و برای آنان علو درجات و برای عزیزان‌شان صبر و اجر مسالت می‌نمایم.»

کد خبر 280827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =