مجلس راهکارهای تامین مالی پالایشگاه ستاره خلیج فارس را پیگیری می‌کند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس را از دستاوردهای ملی خواند و گفت: مجلس، راهکارهای تامین مالی این پروژه را پیگیری می‌کند.

محمد عاشوری تازیانی به خبرنگار شانا گفت: پروژه ستاره خلیج فارس که فاز نخست آن امسال افتتاح شد، جزو دستاوردهای ملی محسوب می‌شود.

عاشوری با بیان این‌که نمایندگان مجلس تاکنون چند بار از این طرح بازدید کرده‌اند، ادامه داد: این بازدیدها و پیگیری‌ها زمینه‌ای را ایجاد کرد که معضل اساسی که همان شیوه تامین مالی است، به گونه‌ای برطرف شود.

به گفته وی، در حال حاضر با درخواست وام 260 میلیون یورویی برای این پروژه از سوی رئیس جمهور موافقت شده است که کاملا مورد تایید و حمایت‌های مجلس شورای اسلامی نیز قرار دارد.

وی اظهار کرد: امیدواریم هیئت امنای صندوق توسعه ملی روند ارائه این وام را سرعت بخشد تا این پروژه با مقیاس بالا، بتواند هرچه سریع تر تکمیل شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: این پروژه نقشی اساسی در تامین بنزین داخلی، صادرات بنزین و حتی بانکرینگ خواهد داشت، بنابراین امیدواریم هرچه سریع‌تر سه فاز آن تکمیل و راه‌اندازی شود.

وی افزود: یکی از موارد حساس برای نمایندگان و مسئولان این است که روند اجرایی این پروژه به هیچ عنوان کند نشود تا نیروهای انسانی با قوت به کار خود ادامه دهند و حتی از نیروهای بومی بیشتری نیز در اجرا و بهره‌برداری پالایشگاه استفاده شود.

این نماینده مجلس همچنین درباره کار در میدان‎های مشترک در حال توسعه گفت: در این خصوص باید به شدت از فرافکنی پرهیز کنیم و در این حال بر اجرای پروژه نیز نظارت کامل و مناسبی داشته باشیم.

عاشوری تازیانی با بیان این‌که ما در کشور  به انسجام در خدمات‌رسانی نیاز داریم، افزود: میدان‌هایی که در دست اکتشاف، تولید و توسعه قرار دارند برای ما بسیار حائز اهمیت هستند.

وی به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه در دریا اشاره و اظهار کرد: ظاهرا وزارت نفت در پهنه استراتژیک عمان، مکران، برنامه‌هایی جدی دارد و ما امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد ایجاد یک کریدور انرژی در جنوب کشور باشیم که بتواند اقتصاد را متحول کند و با رویکرد اهمیت به صنایع پایین‌دستی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را پیش ببرد.

کد خبر 280896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =