توضیح شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اردبیل درباره یخ‌زدگی تانکر بنزین

روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل درباره حادثه ریزش بنزین از نفتکش در اردبیل، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شانا، روز پنجشنبه هفته گذشته (28 دی‌ماه) خبری با عنوان یخ‌زدگی آب موجود در شیر تخلیه تانکر سوخت حامل بنزین بر اثر برودت هوا و یخ‌زدگی در محل پمپ بنزین سبب ترکیدگی و نشت پر فشار بنزین شد، در خبرگزاری صدا و سیمای اردبیل منتشر شد که پس از آن، روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی این منطقه توضیحاتی ارائه کرد.

بر اساس این توضیحات، این نفتکش دارای محموله نفتی از مبدا انزلی به مقصد سلیمانیه عراق بوده و محموله گمرکی و ترانزیتی به شمار می‌آید.

متاسفانه گزارشگر اعزامی صدا و سیما خبر را بسیار ناقص مطرح کرده است. حمل این فرآورده‌ها از سوی شرکت‌های خصوصی انجام شده و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هیچگونه مسئولیتی در زمینه حمل، کیفیت فرآورده و وجود آب در آن و دیگر موارد ندارد.

کارکنان اعزامی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فقط به دلیل شرایط بحرانی پیش آمده و انجام شرح وظایف خود همپای عزیزان آتش‌نشانی به‌وسیله امکانات موجود نسبت به تخلیه و انتقال بنزین به محل امن اقدام کردند.

گزارشگر محترم در پایان گزارش خود وجود آب در محموله نفتی را علت این حادثه اعلام و طوری وانمود کرده که گویی این فرآورده در پمپ بنزین‌ها توزیع می‌شود، در حالی‌که این محموله به‌صورت سوآپ وارد کشور و خارج می‌شود.

خوشبختانه با حضور سریع تیم آتش‌نشانی، تریلی تانکر سوخت به محلی امن و بی‌خطر انتقال یافت و سوخت آن توسط ماموران آتش‌نشانی با ایمنی و بدون رخداد حادثه به تانکر دیگر تخلیه شد.

شایان یادآوری است که محموله یادشده از ترکمنستان و قزاقستان وارد کشور و به عراق سوآپ می‌شود و به صورت پلمپ شده انتقال داده می‌شود و کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در کنترل حادثه و جلوگیری از انتشار آن بسیار موثر بودند

کد خبر 280916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =