بسیاری از موانع تامین تجهیزات نفتی با برجام برطرف شد

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران، رفع بسیاری از مشکلات موجود در حوزه تامین تجهیزات صنعت نفت را از دستاوردهای توافق برجام برشمرد و گفت: پس از این توافق، امکان استفاده از خدمات مشاوران بین‎المللی تسهیل شد.

به گزارش شانا، غلامرضا منوچهری افزود: خوشبختانه در 2 سال اخیر شاهد افزایش تولید نفت و گاز بودیم، به طوری‌که هم‎اکنون روزانه حدود چهار میلیون بشکه نفت تولید می‎شود و با افزایش نسبی تولید گاز، سهم این انرژی در سبد انرژی کشور بالغ بر 70 درصد است.

منوچهری پیشرفت کار در طرح‎ها و پروژه‎های پارس جنوبی را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان این‌که هم‎اکنون روزانه بیش از 550 میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی برداشت می‎شود، ابراز امیدواری کرد این روند با تکمیل فازهای 13، 14 و 22 تا 24 پارس جنوبی ادامه یابد.

وی با اشاره به پیشرفت مطلوب مذاکره با شرکت‎های بین‎المللی، احتمال امضای قرارداد توسعه میدان تا پایان سال را رد نکرد و گفت: در آستانه امضای چند قرارداد هستیم و امیدواریم به ویژه در سال آینده، شاهد به نتیجه رسیدن بخشی از مذاکر‌ات انجام شده در قالب امضای قرارداد باشیم.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفت ایران پس از توافق برجام، تفاهمنامه‎های متعددی را با هدف مطالعه میدان‎های نفت و گاز امضا کرد که بر مبنای آن، تاکنون 45 پروپوزال دریافت کرده است. منوچهری پیش از این اعلام کرده بود که نتایج مطالعات صورت گرفته، نقش موثری در بازشناسی ظرفیت‎های هیدروکربوری کشور خواهد داشت.
 
 

کد خبر 280918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =