تولیدکنندگان آمریکایی نمی‌توانند به نفت 70 دلاری دل خوش کنند

یکی از فعالان صنعت نفت آمریکا اعلام کرد که تولیدکنندگان نفت در ایالت آلاسکا بر افزایش بهره‌وری و نه بر قیمت نفت 70 دلار، تمرکز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از آنکوریج، جنت ویس، رئیس عملیات آلاسکا شرکت بی پی اعلام کرد: رشد اخیر قیمت نفت موقتی خواهد بود و صنعت نفت باید برای رقابت با دیگر منابع انرژی، آماده باشد.

وی گفت: ممکن است امروز قیمت‌ نفت در سطوح بالای 70 دلار داد و ستد شود، اما وقتی به بنیادهای بازار می‌نگریم، حداقل در شرکت بی‌پی، همچنان رویکرد «قیمت کمتر برای مدت طولانی‌تر» را در نظر داریم و حفظ توانایی رقابت را مهم می‌دانیم.

این مدیر بی‌پی با یادآوری عواملی همچون دورنمای عرضه و تقاضا، رشد انرژی‌های تجدیدپذیر، عرضه خودروهای برقی و افزایش تولید نفت، گفت: بنابراین حوزه‌های کم هزینه هستند که می‌توانند به تولید برسند؛ همه نفت ایالت آلاسکا استخراج نخواهد شد اگر نتوانیم آن را رقابت‌پذیر کنیم.

ویس همچنین درباره دورنمای بی‌پی درباره قیمت نفت، اعلام کرد که این شرکت بی‌گمان نفت 70 دلاری را در نظر ندارد و بیشتر بر نفت 50 دلاری تمرکز دارد.

افزون بر این، جو ماروشاک، رئیس زیرشاخه کونوکوفیلیپس در آلاسکا، اعلام کرد: این شرکت آمریکایی برای کاهش قیمت نفت آماده است.

وی گفت: دلیل تأکید من بر هزینه‌ها این است که باید بتوانیم در هر شرایط قیمتی به بقای خود ادامه دهیم.

این مدیر کونوکوفیلیپس اعلام کرد: رشد قیمت نفت می‌تواند سبب تشویق سرمایه‌گذاری شود، اما تأکید کرد عامل مهمتر این است که فعالان صنعت نفت نشان دهند می‌توانند هزینه‌ها را پایین بیاورند.

کد خبر 280939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =