یک پست اسکله صادرات LPG سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

سرپرست طرح‌های پشتیبانی نفت و گاز از تعهد پیمانکار احداث بندر صادراتی و خدماتی تمبک مبنی بر بهره‌برداری از یک پست اسکله صادرات LPG تا پایان سال آینده خبرداد.

به گزارش شانا، سیدمحی‌الدین جعفری در تشریح وضع احداث بندر صادراتی و خدماتی تمبک یادآور شد: عملیات احداث بندر صادراتی و خدماتی تمبک که تنها بندر خدماتی شرکت ملی نفت ایران در سایت پارس 2 خواهد بود، از فروردین‌ماه سال 1393 آغاز شده است و هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی 43 درصدی مورد تأیید مشاور کارفرما برخوردار است.

وی درباره اهداف این طرح اظهار کرد: احداث 2 پست اسکله صادرات LPG هر کدام با توانایی پهلودهی کشتی‌هایی با ظرفیت بارگیری 50 هزارتن گاز مایع، احداث یک پست اسکله مدرن و مکانیزه صادرات گوگرد با ظرفیت بارگیری 2هزار تن در ساعت برای شناورهای 5000 تا پنجاه هزار تن (DWT) است.

جعفری ادامه داد: همچنین احداث 2 انبار ذخیره‌سازی گوگرد هر کدام با ظرفیت 43 هزار تن گوگرد، احداث 2 موج‌شکن غربی (به طول 2969 متر) و شرقی (به طول 1757 متر) به صورت کیسونی و سنگریزه‌ای، احداث واحد 149 فازهای پالایشگاهی 24-22 برای انتقال LPG برای صادرات و احداث تاسیسات صنعتی TOP DECK در دستور کار این طرح قرار دارد که به منظور صادرات فرآورده‌های تولیدی LPG پالایشگاه‌های گازی در حال ساخت است.

وی همچنین ساخت ساختمان‌های اداری و صنعتی به مساحت 2000 مترمربع را از اهداف دیگر این طرح برشمرد.

به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، جعفری با اشاره به این‌که بندر خدماتی و صادراتی تمبک در پارس جنوبی با عمق حداکثر 35 متر، عمیق‌ترین بندر ایران و خلیج فارس به‌شمار می‌آید، افزود: بر اساس تعهد پیمانکار و برنامه زمانبندی مشخص شده، پیش‌بینی می‌شود بهره برداری از پست‌های اسکله صادرات LPG تا پایان سال 97 محقق شود.

کد خبر 280956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =