طرح دوفوریتی در حوزه اشتغال و تامین منابع مالی برای وزارت نفت تدوین می‌شود

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دو فوریتی در حوزه تولید و اشتغال و ایجاد خط اعتباری برای تامین منابع مالی طرح‌های 2 وزارتخانه‌ نفت و نیرو خبر داد.

به گزارش شانا، فریدون حسنوند با بیان این‌که کمیسیون انرژی مجلس از مدت‌ها قبل به دنبال این بود که یک طرح دو فوریتی در حوزه تولید و اشتغال در حوزه انرژی تهیه کند، گفت: کمیسیون انرژی به دنبال این است که یک طرح دو فوریتی جهت تولید و به‌ویژه افزایش فرصت‌های شغلی در دو وزارت نیرو و نفت و مجموعه‌های وابسته، صنایع بالادستی و پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی و وزارت نیرو داشته باشد، این طرح تا پایان سال به صورت دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود تا شاید زمینه و روزنه‌ای شود که دیگر طرح‌های مهم همسو با اجرا و تامین نظر مقام معظم رهبری به صحن علنی مجلس ارائه شود.

وی افزود: این طرح با عنوان تامین پشتوانه و منابع مالی برای طرح‌ها و پروژه‌های اشتغالزایی کشور مطرح است که نمایندگان کمیسیون به همراه کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و استادان دانشگاه‌ها جلسه‌ای برگزار کرده‌اند و طرحی تحت عنوان خط اعتباری برای تامین منابع مالی را به صورت دو فوریتی تهیه می‌کنند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صاحبنظران نیز اصل این طرح را ضروری می‌دانند، از این رو در روزهای آینده جلسه‌ای با صاحبنظران در حوزه‌های اقتصادی، بودجه‌ای، مالی و پروژه‌ها در کمیسیون انرژی برگزار می‌شود تا بتوانیم این طرح دو فوریتی را به صحن علنی مجلس ارائه دهیم.

حسنوند عنوان کرد: در طرح نخست نگاه کمیسیون به تولید و اشتغال است و در طرح دوم به تامین منابع مالی که عمده این موضوع‌ها نیز داخلی و همسو با اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است.

کد خبر 280959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =