خط انتقال گاز دامغان-نکا سبب افزایش اشتغال در استان‌های شمالی شد

نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: خط انتقال گاز دامغان- کیاسر - ساری - نکا سبب افزایش اشتغال در استان‌های شمالی شده، زیرا بسیاری از شهرک‌های صنعتی از سوخت گاز استفاده می‌کنند.

محمد دامادی در باره راه‌اندازی خط انتقال گاز دامغان- کیاسر - ساری - نکا به خبرنگار شانا گفت: با افتتاح این خط انتقال، افت فشار و قطعی گاز استان‌های شمالی در زمستان برطرف و کشور از  واردات گاز بی‌نیاز شد.

وی افزود: این پروژه عظیم گازرسانی در دولت قبل آغاز شد، اما به کندی پیش رفت و ترجیح بیشتر بر واردات گاز از ترکمنستان بود. این کشور نیز در فصل سرد سال مبادرت به قطع گاز ارسالی به ایران می‌کرد که مشکلاتی را برای مردم شمال کشور به وجود می‌آورد.

نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که به گاز ترکمنستان وابسته بودیم با قطع گاز خانگی و صنعتی در برخی استان‌های شمالی در زمستان، استفاده از سوخت‌های فسیلی و قطع درختان جنگل‌های شمال افزایش می‌یافت که این موضوع افزایش آلودگی هوا را در پی داشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس، با بیان این‌که وزارت نفت در دولت تدبیر و امید اعلام کرد که این خط انتقال گاز را به اتمام می‌رساند، افزود: این پروژه زودتر از زمان پیش‌بینی شده به بهره‌برداری رسید که خبر خوشی برای مردم استان‌های شمالی بود.

دامادی با بیان این‌که خط انتقال گاز دامغان- کیاسر - ساری - نکا سبب توسعه صنعت در استان‌های شمالی به‌ویژه صنایع وابسته به گاز طبیعی می‌شود، گفت: این پروژه سبب افزایش اشتغال در استان‌های شمالی شده، زیرا بسیاری از شهرک‌های صنعتی از نعمت گاز برخوردار هستند.

کد خبر 280961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =