ضرورت تأمین 3 میلیارد دلار برای تکمیل فازهای پارس جنوبی

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر تأمین منابع مالی پروژه‌های صنعت نفت تأکید کرد و گفت: برای تکمیل فازهای پارس جنوبی افزون بر مبلغ اولیه، به 3 میلیارد و 200 میلیون دلار سرمایه نیاز است که امیدواریم تأمین شود.

به گزارش خبرنگار شانا، فریدون حسنوند امروز (دوشنبه، دوم بهمن‌ماه) پس از بازدید از فاز 13 پارس جنوبی در نشست بررسی پیشرفت‌ها و مشکلات فازهای پارس جنوبی اظهار کرد: بیشتر فازهای پارس جنوبی سال آینده به بهره‎برداری می‌رسد، به جز فاز 14 که کمی زمان‌بر است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که هر ایرانی به عظمت تاسیساتی که در کنار خلیج فارس بنا شده افتخار می‌کند، افزود: این عظمت با دلسوزی و تلاش کارگران، کارمندان و مدیران صنعت نفت شکل گرفته است.

وی به جلسه هفته گذشته کمیسیون انرژی مجلس با وزیر نفت درباره طرح‌ها و برنامه‌های کلان این وزارتخانه اشاره و تصریح کرد: برخی از این طرح‌ها به پشتوانه مالی نیاز دارد، به همین دلیل اعضای کمیسیون انرژی در بخش بودجه تلاش‌شان این بود که 14.5 درصد سهم شرکت ملی نفت ایران از پالایشگاه‌های داخلی پرداخت شود که این امر میسر نشد.

حسنوند با بیان این که تلاش‌ها برای دریافت این سهم ادامه خواهد داشت، ادامه داد: به رئیس مجلس شورای اسلامی گفتیم که این طرح را در صحن علنی دوباره پیگیری خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس همچنین به ارسال نامه‎ای به سران سه قوه برای تأمین مالی پروژه‌های باقی‌مانده پارس جنوبی به میزان 3 میلیارد و 200 میلیون دلار اشاره کرد و یادآور شد: افتتاح این پروژه‌ها سالانه 12 میلیارد دلار به درآمد کشور اضافه می‌کند، بنابراین پرداخت این 3 میلیارد دلار ضروری به نظر می‌رسد.

حسنوند به تهیه 2 طرح 2 فوریتی در کمیسیون انرژی مجلس نیز اشاره کرد و افزود: یکی از این طرح‌ها به تولید و اشتغال‌زایی با محوریت نفت و نیرو ارتباط دارد و دیگری در زمینه خط اعتباری و تأمین منابع مالی برای طرح‌هاست که با 2 فوریت به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

کد خبر 280976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =